Click here for Full Issue of EIR Volume 3, Number 37, September 13, 1976

NEW SOLIDARITY INTERNATIONAL PRESS SERVICE

NSIPS EXCLUSIVE REPORT

The Fund For Investigative Journalism:
Rockefeller’s Terrorists In Print

by Fay Sober
Aug. 31 (NSIPS) — The controlled press’s near-canonization of
“investigative journalism’’ illustrates the fact that straight-out
lying and censorship are not the only tricks the prostitutes of the
press can turn. What Anglo-American psychological warfare
experts in World War II archly termed ‘‘propanganda of the
deed’’ is now a major part of their stock in trade.

Originally referring to more traditional forms of terrorism,
‘“propaganda of the deed’’ was redefined by these psywarriors
as the use of media to not only control what populations know
but to directly determine events through phony exposés and
other press hoaxes. This is the specialty of today’s “in-
vestigative journalists’’ — turning Rand Corporation scenarios
into bloody reality through hatchet jobs and scandal-mongering,
while recklessly suppressing the monstrous crimes committed
by the gentlemen who pay their bills.

In charge of this end of Rockefeller’s 1984 press conspiracy is
the Fund for Investigative Journalism (F1J). Every major
“leak’ and ‘‘exposé,’”’ from the sewer outpourings of the ‘‘anti-
war”’ underground press to the Washington Post’s press
assassination of Richard Nixon, was carried out by FIJ per-
sonnel, with F1J funds and coordination.

The F1J has functioned as the joint psychological warfare
project of the Council on Foreign Relations, the Democratic
Party, and the Institute for Policy Studies since it was founded
as a “private project” by Philip Stern, Institute for Policy
Studies trustee, veteran of the State Department’s Public Af-
fairs Division under Kennedy, and director of his family’s Stern
Fund, a conduit for laundered CIA and other funds. After its
incorporation as the Fund for Investigative Journalism in 1969,
the F1J, like its parent, the Institute for Policy Studies (IPS),
gained the status of a ‘“‘non-profit corporation.” The proto-F1J
had originally described itself as ‘‘an arm of the Stern Fund,”
and the Fund continued to be the chief funding source for the
F1J, along with other Stern Fund clientele like IPS, Common
Cause, the Fund for Peace, the League for Industrial Dem-
ocracy, and t he Young Peoples’ Socialist League.

Like their founder Philip Stern, other leading ‘“‘radicals”
among the FI1J's personnel are veteran State and Defense
Department agents who maintained their top positions in
Democratic Party covert operations and terrorism while on
‘“‘undercover’’ assignment to coordinate propaganda of the deed
through the F1J. One such “radical journalist’ who helps steer
the Fund’s investigative hijincks and staff its Advisory Board is
columnist Charles Yost, a member of the Council on Foreign
Relations and of the Democratic Party’s Foreign Affairs Task
Force who gained his expertise through long service with the
U.S. State Department. U.S. Vice-Consul to Warsaw in 1932-33,
Yost went on to become Director of the Department’s Office of
Eastern European Affairs in 1949-50, then Minister to Greece,
then Deputy High Commissioner to Austria; an ambassadorship
in Laos in 1954-56 was followed by further diplomatic service in
Paris and Morocco, and a stint as chief U.S. representative to
the United Nations in 1969-71.

Another FIJ Advisory Board member is William Attwood,

36 Fund For Investigative Journalism

publisher of Long Island Newsday, also a member of the Council
on Foreign Relations; Attwood was for years a State Depart-
ment African Affairs agent and also served on the 1960 Kennedy
campaign staff. Yet another FI1J Advisory Board ‘“‘radical” is
nationally syndicated columnist Clayton Fritchey, who is
likewise a member of the Council on Foreign Relations; in
addition, Fritchey, an important Jimmy Carter backer, boasts a
long record of service as a State and Defense Department cold
warrior.

Thus the F1J’s own public relations image as a maverick
muckraking outfit, a round table of crusaders against official
criminality, is perhaps the biggest hoax of all. For while life-
long Wall Street political intelligence operatives like Yost,
Attwood and Fritchey control the F1J directly, it is the gaggle of
“former” National Security Council, Law Enforcement
Assistance Administration, State and Defense Department
attachments centered at the Institute for Policy Studies that
have deployed the Insitute’s political fronts to give the FIJ an
appropriate “left progressive’’ cover.

But the actual, insurrectionary intent of this Wall Street press
conspiracy was rubbed in the public’s face by the FIJ crew’s
most devastatingly successful caper, the ‘“Watergating’ of
Nixon. A crowd of veteran CIA agents stage the Watergate
break-in whose clumsiness would have made the Three
Stooges blush. FIJ Advisory Board members Woodward and
Carl Bernstein of the Washington Post take the lead in a
crescendo of ‘“‘exposés” hammering on the bamboozled
Nixon's involvement in the affair, while the glaringly obvious
leads to the National Security Council and Rockefeller forces
actually running the operation are ignored and suppressed.

Scandal is piled upon scandal, and the public is battered into
acceptance by the incessant repetition of the same theme in
every newspaper and on every news program. Combined with
arm-twisting, blackmail and worse against Congress, the White
House and so forth, the press campaign succeeds. Nixon is
forced to resign. Constitutional government is delivered a body
blow, and as the press plunges into an orgy of self-
congratulation, Nelson Rockefeller moves to a heartbeat away
from the Presidency.

A Study in “‘Cover-up”

The apparatus through which the FIJ conducts its mass
manipulation and deception is a private network of ‘‘in-
vestigative reporters’’ and other agents and conduits who
channel FIJ hoaxes to major press and media around the
country. At the same time the IPS set up the F1J, it was creating
its radical twin, the ‘‘anti-war movement’’ underground press,
for use against all aspects of elected government in the U.S. In
1967, just two years prior to the formation of the FIJ itself the
IPS hosted a conference of ‘‘underground press’’ publishers in
Washington, D.C., soon to become the counter-culture laun-
dering network for IPS ‘“‘investigative exposés.”

For its part, the FIJ immediately began to churn out ap-
propriate “‘anti-war’’ propaganda, beginning with FI1J Advisor
Seymour Hersh’s My Lai whitewash of the CIA and embracing a
host of other anti-war journalism projects by agents like An-

© 1976 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole'or in part without permission strictly prohibited.


http://www.larouchepub.com/eiw/public/1976/eirv03n37-19760913/index.html

drew Kopkind, Danny Schechter, and Fred Branfman. The FIJ
also created and legitimized its own ‘‘left alternative’ press
network by subsidizing rags like Ramparts, Mother Jones, Hard
Times, (MORE), ad nauseam, until the operation reached take-
off point in 1971, when the Fund initiated its wholesale sub-
sidy program for ‘‘alternative journalism reviews’’ around the
country. Such reviews sprang up immediately in Chicago,
Dallas, Houston, St. Louis, southern California and Minnesota,
spewing ‘‘radical critiques’’ and other forms of harassment
against press in those areas still outside Rockefeller control.

Additionally, the F1J equipped itself with the ability to create
its own ‘““left” press service and publishing fronts on short notice
when necessary to give a particular operation added credibility.
This was precisely the technique used to put the FI1J in business
with Seymour Hersh’s My Lai fraud.

The essence of the My Lai ‘“‘exposé’’ was the hoary tactic of
misdirection: a tremendous outcry was ochestrated around the
murder of over a hundred Vietnamese civilians by one Lt.
William Calley — while the murder of hundreds of thousands of
Vietnamese civilians by the CIA’s genocidal ‘‘Operation
Phoenix,” of which My Lai was just one moment, was
vigorously concealed. While the Phoenix ‘pacification
program’’ continued to be test-run undisturbed in Vietnam for
later, slightly more sophisticated application in U.S. cities, the
Rockefeller forces used My Lai as a club against the Nixon
White House and the Pentagon’s military traditionalists.

To simply publish the My Lai story in the New York Times
would have made the phoniness of the venture a bit too tran-
sparent. So in 1969 the CIA leaked information on the 1968 My
Lai bloodbath to ‘‘freelance reporter’’ Seymour Hersh, who
obediently covered up the CIA’s bloody hands and turned the full
weight of his moral indignation on stooge Calley. Through an
F1J-directed publicity stunt, Hersch’s story was ostentatiously
shut out of the major press. At this point the F1J-funded fly-by-
night Dispatch News Service sprang into existence on cue to
publish Hersh’s story and ‘“‘embarrass’’ the major press into
carrying it. This ‘“News Service’’ was set up by one Fred
Branfman of the International Voluntary Services — a State
Department technical support and intelligence operation run
through the Agency for International Development.

The affair became a cause célébre and immediately
thereafter My Lai became headline news across the country,
syndicated by the New York Times. The charade over, Seymour
Hersh was embraced by the Times as its new star ‘‘investigative
reporter,” and the Dispatch News Service disappeared into
oblivion almost as quickly as it had emerged (only to reappear
later in exactly the same role). In a final insult to tne public’s
intelligence, Hersh’s exposé was published in book form in 1972,
with an F1J grant, under the title, ‘“Cover-Up.”

Anatomy of A Black Propaganda Mill

The Hersh story is just one example of the operations made -
possible by the FI1J’s extensive two-tiered network of press .

control. At the top level of the F1J is its Board of Directors and
Advisory Board, which together program and trigger the FIJ
machine for the required printout. Under this directorate are
the component agents and media groups situated in the field to
crank out the product. The top-level executive performs-a key
covert function, issuing marching orders directly to the press
through nationally syndicated columnists, who comprise the
bulk of the Fund’s directorate. The directorate’s overt function,
meanwhile, is to award ‘“‘project grants’’ for investigative story
proposals submitted by “freelance” journalists in the 'field —
the cover for the FIJ's specially prepared dirty tricks.

Both executive boards together total some 30 members, a
number of whom trace 10- to 40-year histories with the New York
Council on Foreign Relations, the Democratic Party leadership

apparat, and the U.S. State and Defense Departments. Nearly a
third of the F1J executive’s members are representatives from
the Fund’s two top member institutions — the Institute for
Policy Studies and the New York Times. Four members from
each of these two agencies sit on the FIJ’s boards: Institute
officials Richard Barnet, Philip Stern, Karl Hess, and James
Ridgeway, and New York Times scribblers Seymour Hersh,
Eileen Shanahan, Ben Franklin, and E.W. Kenworthy. Together
they comprise nearly one third of the F1J’s Board of Directors
and fully one fifth of its Advisory Board, which also counts
Washington Post Watergate twins Bob Woodward and Carl
Bernstein among its members. The FIJ executive board’'s
syndicated columns pipeline is manned by a full array of
“right” and ‘“left” columnists like Jack Anderson, Robert
Novak (Of Evans and Novak), James J. Kilpatrick, Clayton
Fritchey, Charles Yost, and others whose writings appear daily
in the nation’s press. The FIJ also taps Washington bureau
chiefs of major press in areas around the country where
Rockefeller control over the press is not hegemonic to sit on its
Advisory Board, so as to ensure the smooth flow of FIJ march-
ing orders to all localities.

The executive board then draws in its pool of assorted sewer
operatives like Andrew Kopkind, Paul Jacobs, Sidney Lens,
Jeremy Rifkin, John Marks, Victor Marchetti, and so on — the
“project grant” recipients who put the F1J’s programmed swill
into article form. The F1J itself proudly lists hundreds of grant
recipients and hundreds of thousands of dollars worth of grants.
awarded since 1969 to reporters, authors, film-makers, alter-
nate media publishers, media front-group organizers, and
“investigative journalism” training schools like those at the
Center for National Security Studies and universities around the
country.

Naturally these projects are tightly interdigitated with sister
Democratic Party-Institute for Policy Studies operations,
providing press play for the Institute’s ersatz ‘“‘political”’
terrorists, playing the media counterpoint in hatchet jobs
against Constitutional government, and taking care of the
propagandistic covering fire in attempts to destroy trade unions
and political institutions.

An example is the F1J’s role in bringing the Institute for
Policy Studies’ terrorist umbrella group, the People’s Bicen-
tennial Committee, into existence. In 1972 the FIJ published
Institute stringer Jeremy Rifkin’s ‘“Probe of the American
Revolutionary Bicentennial Commission” in its - Wisconsin-
based Fabian outlet, Progressive magazine. Following the same
well traveled “alternate press’ route as Hersh’s My Lai hoax,
the Rifkin manifesto was soon published by major Rockefeller
press outlets — the Washington Post, Boston Globe, and
Philadelphia Inquirer — after they had first ritually blacked out
Rifkin’s piece. Using this mass exposure and much-needed
credibility buildup, the Peoples’ Bicentennial Committee was
built from the whole motley gamut of Institute-controlled
“radical’”’ fronts. The subsequent preparations for a nuclear
terrorist blowout this past July 4, to which the FI1J conduits
enthusiastically contributed, fell flat largely because the
Committee and the rest of the Institute web was so widely
discredited by the U.S. Labor Party’s exposure of its as a
Rockefeller-run terrorist apparat. .

The Watergate Hoax

Through the FIJ’s ‘‘underground’” arms, the press
assassination of Richard Nixon was actually set into motion long
before Washington Post scribblers Woodward and Bernstein
ever published their first phony leak. On Oct. 20, 1967, the date of
a scheduled “anti-war’’ demonstration at the Pentagon, the
Institute for Policy Studies hastily called a conference for
‘“underground press’’ editors coming to Washington that day.
Attending the conference were the founders of such journalistic

Fund For Investigative Journalism 37



flotsam as the ‘“Underground Press Service,” and the
“Liberation News Service,” and assorted ‘frustrated
progressive writers ... radicalized by the Vietnam war.”

According to the “Alternative Journalism Review’’ account of
underground press history in its March-April 1976 issue, TPS
launched these rebel writers on ‘‘foundation-funded projects,”
like the following: ‘“‘One of alternative journalism’s finest hours
was the Louis Tackwood story. Tackwood was an undercover
agent for the Los Angeles Police Department who turned
‘people’s evidence’ and revealed a plot to disrupt the San Diego
Republican Convention, blame it on radicals, and then use the
situation to round up leftists and gain sympathy for con-
servative politicians. Tackwood said the plan had roots in the
White House. Unbeknownst to the alternative press, it had
stumbled onto the first dirty trick of what became the Watergate
scandal.”

Clearly demonstrating the patent method for laundering
propaganda hijincks, the ‘‘Alternative Journalism Review”
continues: “The ‘more established services’ often ignore stories
exposing corruption in government of corporate circles....
Sometimes the straight media will ignore a story in the alter-
native press and then later ‘discover’ it and release it, with
much breast-beating, as a major scoop.”

The IPS foundation-funded ‘‘left press,”’ both inside and
outside the FIJ’s immediate orbit of “alternative media,”
consciously conceived its ‘‘anti-war movement’’ propaganda as
weapons for replacing legally elected government officials with
Nelson Rockefeller’s outlaw terrorist apparat and its
Democratic Party center. By the time Woodward and Bernstein
produced their first CIA-supplied story, the necessary ground-
work had already been laid by the underground presss. It
remained only for Woodward and Bernstein to lend the thin
shred of Washington Post “legitimacy’’ to the affair.

The famous Washington Post ‘‘investigative team’’ of Carl
Bernstein and Robert Woodward have very likely never seen an
honest day of investigative journalism in their lives. By their
own account (in their book, “All the President’s Men’’), the
Watergate story was fed to them in continuous leaks over a
period of months, painting a picture of unfolding cover-ups
going ‘‘straight to the top.” Whenever these two ‘‘reporters’
had to rely on their own resources in the ‘‘investigation,”” they
were unable to come up with anything, by legal means or
otherwise. The Watergate scandal resulted entirely from the
unsolicited, coordinated “leaks’” and Watergate burglars’ own
clear trail leading deliberately and directly to the White House.

One of the earliest ‘‘leakers’’ of White House ‘‘complicity’’ to
the Watergate burglary, for example, was former Washington
Post reporter Ken Clawson, who joined the White House com-
munications staff and rapidly moved into a position of closeness
to the President just five months prior to Watergate. Clawson
first leaked hints of White House involvement in a larger picture
of “dirty tricks” and later confessed his authorship of the
notorious ‘“‘Canuck letter” used to destroy Edmund Muskie’s
Democratic presidential campaign. Other ex-journalists highly
placed in White House ranks and various anonymous sources
from top positions in the intelligence community and the Justice

Department comprised most of Woodward and Bernstein’s:

‘“‘leakers.” At the only point in the entire operation where the

set-up leaks dried up, the pair resorted, by their own admission, .

to the most ham-handed unscrupulous misdeeds. For example,
they were caught illegally pressuring Watergate Grand Jurors

to “spill”’ their sworn secret testimony, an illegality for which

Watergate Judge John Sirica never saw fit to prosecute or even
publicly rebuke the pair.

When Robert Redford’s heavily fictionalized movie glorlfymg

the two intrepid journalist-detectives premiered in Washington,

D.C. this year, all proceeds — appropriately were donated to the '

38 Fund For Investigative Journalism

FI1J! F1J Advisory Board members like Woodward, Bernstein,
and Seymour Hersh thus now serve as ‘‘calling cards’’ to attract
stooges to the Fund for project grants awarded by the Board of

Directors. .
The Pike Report Hoax

The F1J has also built its own “‘radical’’ civil liberties arm in
the form of several press organizations for ‘“‘protection of civil
liberties,”” to insure that the destruction of the First Amendment
freedoms of the press proceeds smoothly. The most successful
of these is the Washington, D.C.-based Reporters’ Committee
for Freedom of the Press. The way the FI1J-spawned Reporters’
Committee shafted independent reporter Daniel Schorr and the
House Pike Committee investigation of illegal intelligence
activities last February is a classic case of how the FIJ
machinery is used.

As this news service has documented, the Pike Report was
leaked by Institute for Policy Studies associates Milton Kotler
and Stanley Bach and the State Department to Institute heavy
and FIJ founder Robert Borosage, who oversaw its trans-
mission to CBS reporter Schorr. As usual, a temporary press
blackout was part of the operation; even though most of the
had already appeared in the New York Times and other major
press around the country, no one would publish the Report when
Schorr offered it, not even that haven for investigative jour-
nalism, Katherine Graham’s Washington Post.

But the Village Voice, on the contrary, offered to publish, with
the helpful Reporters’ Committee acting as a go-between. The
Committee also made all arrangements for the Pike Report’s
publication with Voice lawyer Peter Tufo, of the Institute for
Policy Studies-connected law firm Tufo, Johnson and Zucotti in
New York City. The Voice itself was tightly connected to the F1J
through particularly Voice publisher Clay Felker, a close
Rockefeller and Institute for Policy Studies associate who is also
the publisher of the FIJ’s (MORE) magazine. In addition, the
Voice editorial board boasts not only Rockefeller ‘‘radicals’ like
Jack Newfield and Nat Hentoff, but Nelson Rockefeller’s own
son-in-law, Thomas Morgan.

Once the Voice went to press with the report, the stage was set
for a witch hunt against Schorr and those in Congress and the
press who might refuse to play the CIA “‘self-exposure’’ game by
Rockefeller’s rules. The same papers which had aided the FIJ
set-up now cried the loudest for ‘‘discipline” and ‘‘ethical
control”” of ‘‘national security secrets’” in the press and
Congress. While the Reporters’ Committee and the Village
Voice culprits went unscathed Schorr was fired from his job at
CBS and placed under subpoena to testify before the House
Ethics Committee’s investigation into the Congressional
leakers. The FIJ Reporters’ Committee finally decided it could
not defend Schorr in such a “national security’’ matter. Its of-
ficial statement on the case not only pleaded neutrality, but
went so far as to lie that Committee had never received from
Schorr the “‘voluntary contribution’’ customary in such cases
for services rendered. (The fact is that in its entire history the
Reporters’ Committee has never once taken up a defense of
freedom of the press; it restricts its activities to bleeding-heart
defenses of the public’s right to pornography and similar
“radical’ issues.)

Toward Mass Organizing

By 1975 the F1J was forced to look for ways of achieving more
systematic and thorough control of independent press around
the country than it had previously exercised. The main spur to
this effort was the impact of U.S. Labor Party organizing in
catalyzing political forces around the country into motion
against Rockefeller and his machine. The FI1J responded by
attempting to take over the regional press particularly in the
South and Midwest, largely outside direct Rockefeller control.
The F1J brought its Investigative Reporters and Editors group
(IRE) into existence in early 1975 for this purpose.

The IRE 'springs from the F1J’s Jack Anderson, his associate
Les Whitten, Washington-based New York Times reporter Dave
Burnham, Len Downie of the Washington Post, and a contingent
of FI1J-nurtured Midwest media agents. Key to this group is the



three-man Pulitzer Prize winning ‘police corruption in-
vestigating team’ at the independent Indianapolis Star
newspaper and Chicago Tribune terrorism reporter and FI1J
agent Ron Koziol.

This core organizing group met secretly in Reston, Va., in
February of 1975 to plan out the creation of IRE as a Midwest-
based center for the organization of an ‘‘alternative in-
vestigative press’’ network by the summer of 1977, complete
with a university journalism school and “‘resources center’’ at
Ohio State University.

Last June the IRE held its founding convention in Indianapolis
to announce its plans, with the FI1J’s “Psywar’’ Hersh, Jack
Anderson, Jim Drinkhall (publisher of Overdrive, the ‘‘in-
dependent truckers’ magazine which won fame with its
organizing for ‘“‘another Chile here in the U.S.’’) and Ron Koziol of
the Chicago Tribune among its keynote speakers. The theme
announced there by Seymour Hersh was a mass Watergating
against what he called the “Mafia of the 1950s who are
legitimate businessmen and industrialists today.” The con-
spirators who brought the conference about had already
specified the International Brotherhood of Teamsters and
powerful House Ways and Means Chairman Wilbur Mills as top
targets. Only six months after the Reston metting, Mills was
indicted, tried, and sentenced to brainwashing ‘‘alcoholism
treatment’” and political oblivion by the nation’s press, and
Seymour Hersh and other F1J preject grant recipients were
leading the way with attacks on the Teamsters. FIJ stringer
Dan Moldea of the Detroit Free Press has currently taken over
the job, shoveling lies on Teamster ‘‘corruption’” and ‘‘crime”
into Jack Anderson’s national columns in perfect syn-
chronization with the rest of the Institute for Policy Studies’
Teamster takeover plans.

The End of Journalism

The F1J’s “‘perfect crimes’ are facing a crisis in credibility,
however. ‘“We toppled a president from power — there is a
latent feeling on the part of the public that the press has gone too
far,” Jack Anderson warned his audience at the IRE’s founding
convention last June. FIJ exposés have indeed gone too far,
violating the basic principle for black operations that they
remain both secret and discreetly limited, and thus providing
the Labor Party and allied forces with a barn-door-sized target.
With the use of its exposed and discredited ‘‘alternative press’

conduits increasingly risky, the people behind the FI1J are now
turning to a new brainwashing technology for computer-
processed ‘‘precision journalism,” developed and funded by the
FIJ’s own sugar-daddies — the Russell Sage Foundation, the
Rand Corporation, and the John and Mary Markle Foundation.

Precision journalism’s point is to make “objective’ reporting
more ‘“‘subjective,” to appeal to your “natural feelings” and
“p_sycholpgical needs,” while any coherent sense of what is
going on in the world is ruthlessly deleted from the program. In
fact, for precision journalism, reality ceases to exist; there are
only the readers’ psyches and the Rand and Russell Sage
cognguter technicians’ ability to manipulate those millions of
minds.

Precision Journalism training ﬁrograms were initiated by
the Rand Corporation and the Russell Sage Foundation at
Columbia University Journalism School and Northwestern and
American Universities in 1964, one year after the formation of
II_’S, and culminated in 1969, the year of the FIJ’s inception,
nicely timed to produce the required crew of journalist zombies.
Reorganization to purge resisting editors and honest journalists
and to train the rest in precision journalism computer
programming are now underway at the New York Times, the
Washington Post, the New York Daily News, the Associated
Press wire service, and the Knight newspaper chain. Training
schools have been started at Ohio State University and Nor-
theastern University journalism schools.

One signal for this reorganization was given by Seymour
Hersh at the June IRE convention, when he warned in FIJ
newspeak that “‘conservative editors and publishers are the

" biggest enemy facing investigative journalism today.” The

Associated Press has announced that it perceives a “‘shift in the
perception of news,” away from foreign and national news
coverage toward the “subjective and interpretive” and toward
more ‘“relevant” local news coverage. For this reason it is in-
trogucing precision journalism computer technology and re-
training its reporters at the Northwestern University precision
journalism center. The Knight newspapers chain has already
integrated the use of precision journalism for “long-range in-
vestigative stories” on topics like Third World commodity
cartelization, police and white-collar crime and corruption, and
the forecasting of nuclear terrorism.

A Special Report
to the U.S. Population

on

CARTER AND THE PARTY
OF INTERNATIONAL TERRORISM

Now available from the U.S. Labor Party

This 100-page report fully documents the
insurrection against the U.S. government. It
describes in detail the handful of men run-
ning the insurrection — their institutions,
their law firms, their think tanks, their
government agencies, their policeforces,

and their front groups. The report covers the
international-terrorist network run by this
same handful of men and gives acomplete.
rundown of the domestic organizations —
from the press to the zombie countergangs
used to back up the terrorists.

$5 per copy
Bulk rates available

Order now from New Solidarity International Press Service

Fund For Investigative Journalism 39



| NEW SOUDAR|TY INTERNATIONAL PRESS SERVICE
NSIPS Weekly Report

Special Introductory Subscription Offer

1 Year (including Weekly Packet of
Daily Wire Report) |

Order from
NSISP Circulation Manager, Campalgner Inc.,P.O. Box 1972
New York,N.Y. 10001 Tel. 563-8628




