Behind the campaign
against nuclear fusion

When the editors of the Executive
Intelligence Review received
reports last week that Mr. Alfred
P. Slaner, former chief executive
for the Kayser-Roth Corporation,
plans to finance the publication of a
new magazine on the scientific pro-
spects for the development of
thermonuclear fusion power, we
immediately investigated. Unfor-
tunately we must report that Mr.
Slaner and his associates in the
venture have no intention of joining
the ranks of such notable publi-
cations on atomic power as the
Fusion Energy Foundation’s
popular Fusion magazine. Their
front money will instead be used to
print an antinuclear slander sheet,
which we project will be dominated
by the line that humanity can be
saved from the destruction-and-
pollution potential of fission power
only through the development of
solar, biomass, and other ‘‘soft’
energy technologies, and the clean
form of nuclear power — fusion.

A Kahn job

This bogus fusion-versus-fission
formulation is now being peddled
internationally by the upstate New
York Hudson Institute, and
Hudson’s notorious doomsday stra-
tegist Herman Kahn. Over recent
weeks the porcine Kahn has
devoted himself overtime to
foisting this disinformation line on
the developing nations in par-
ticular. The Third World, however,
answered Kahn’s suicide energy
policy proposals on Nov. 2 in the
United Nations, voting in a tight
bloc with the Arabs, the Soviet sec-
tor, and protechnology Western
European nations to pass reso-
lutions increasing technical assis-

6 THISWEEK

tance for nuclear power develop-
ment to the developing sector and
increasing the developing sector’s
representation in the International
Atomic Energy Agency (see our
ENERGY Section).

The nasty nuclear operation,
however, does not end with Kahn-
style proposals.

A closer look at Slaner and his

Click here for Full Issue of EIR Volume 5, Number 45, November 21, 1978

former employers at Kayser-Roth
has uncovered a network around
these individuals that can best be
described as an Israeli intelligence
spy nest in the U.S. This Mossad
network involves scientific espio-
nage, assassinations, and dirty
money operations, as well as black
propaganda against nuclear
energy. For the full story on how
Slaner and a group of his cohorts in
the so-called Nuclear Club of the
New York Stock Exchange have
functioned as Mossad’s atom spy
network in operations up to and
including the transfer of hydrogen
bomb capability to Israel, see our
INTERNATIONAL section. [ ]

Terror against NSIPS shows
impact of drug exposé

At 9 p.m. local time on Nov. 11 a
squad of hooded terrorists, armed
with lead pipes and tear-gas
grenades, stormed the Paris
bureau of New Solidarity Inter-
national Press Service at 19 rue
Nollet. The squad broke into the
office, throwing one tear gas
grenade and injuring a plain-
clothes police officer stationed
there in response to threats
received earlier. Outside the
NSIPS office, 20 to 40 similarly
armed and hooded thugs attempted
to cordon off access to the block at
the main intersection.

This attack, merely the first in a
series that have unfolded over the
past week, dramatizes the forces
that have been put into play inter-
nationally to stop the damaging
exposures by this news service, the
U.S. Labor Party, and others inter-
nationally, of the contro! exerted
by the British monarchy’s Zionist
and other networks over inter-
national narcotics trafficking,

EXECUTIVE INTELLIGENCE REVIEW

illegal financial operations, and
terrorism. These exposures, which
have circulated widely behind the
scenes in European governments
and other high-level circles, are
threatening the vital lifelines of
those British networks. The Labor
Party’s just-released exposé of
how this same web handed U.S. H-
bomb technology over to Israel,
reported in this issue’s
INTERNATIONAL section, is
upping the ante even more. Police
investigators in Paris, where the
only direct physical attacks have
taken place so far, confirm the
existence of plans by the so-called
Zionist lobby to escalate such
attacks internationally as a result.
What was going on in the offices
of NSIPS’s Paris bureau when the
attack occurred was a meeting
called to announce the upcoming
publication in the United States of
the book Dope, Inc., The World’s
Biggest Business, a preview of
which has been published in this

November 21-27, 1978

© 1978 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.


http://www.larouchepub.com/eiw/public/1978/eirv05n45-19781121/index.html

review (see Executive Intelligence
Review, Oct. 31-Nov. 6, Vol. V, No.
42).

Every present lead on the attack,

according to French police, points
to Israeli-intelligence controlled
-groups, specifically the BETAR,
the equivalent of the paramilitary
Jewish Defense League in the U.S.
The context for the attacks had
been set up the week before by the
Nov. 1 publication in L’Express
magazine (owned by the British
financier Jimmy Goldsmith) of a
vicious interview with Darquier de
Pellepoix, formerly Commissar for
Jewish Affairs (responsible for
deportations) in the Vichy
government, and now a senile
cripple in exile in Madrid. The
publication of the raving Nazi inter-
view set the stage for what was
intended to be billed as a revival of
‘“‘Zionist’’-‘‘anti-Semitic’’ con-
frontations in France.

On Nov. 13, at the daily press
briefing held by an aide to the
Mayor of Paris, Jacques Chirac, a
leader of the Gaullist party,
reporters were briefed on the
attack and the results of the
preliminary investigations, which
are still continuing. Despite
numerous reports sent from the
briefing into the major press
agencies, the story has been
blacked out, specifically by Agence
France Presse.

Three days later, NSIPS’s Paris
bureau received a telephone bomb
threat, in which the caller stated:
‘““We are the Zionists you have been
attacking. In 35 minutes a bomb is
going to go off, it is filled with
TNT.”” Police investigators
summoned to the office found no
device.

Threats in Italy

Simultaneously in Italy, the press
networks that had been identified
in the widely circulated European
Labor Party dossier on the
assassination of Italian leader Aldo
Moro as merely branches of the
British intelligence’s psychological

November 21-27, 1978

warfare bureau have also begun to
react. The first signals came with
the publication Nov. 15 and 16 of
attacks on the European Labor
Party in La Repubblica, a news-
paper controlled by Count
Carocciolo, an in-law of the Agnelli
family, who represents the ‘‘left-
wing’’ environmentalist side of
Italy’s nobility and who was
identified as a central figure in the
Labor Party’s Moro dossier.

The Repubblica articles try to
discredit the Labor Party exposé
by simultaneously reporting on the
““rumors of conspiracy’’ involving
the House of Windsor (the British

Crown), the British Secret Service,
the Knights of Malta, and others,
while claiming that the European
Labor Party is in an ‘“anti-
communist’’ alliance with Italian
Industry Minister Donat-Cattin, in
hopes of isolating the Labor Party
from potential collaborators
among the Italian Communists, to
whom Donat-Cattin is persona non
grata. That the situation could
move beyond the level of slander is
indicated by a series of murders
and shootings that have taken
place in the vicinity of the party’s
Milan office.

[ ]

The Shah pulls the plug

on the BBC

The newly appointed military
government in Iran is presently
jamming the British Broadcasting
Corporation’s Persian language
programs beamed into Iran.
According to the Nov. 16 Wash-
ington Post, the Iranian govern-
ment has charged the BBC with
transmitting reports deliberately
slanted to provoke further anti-
government unrest.

The Postreports that Tehran has
cautioned the BBC that continued
provocative reporting could force
Iran to impose an economic boy-
cott against British businesses
operating in Iran. The Post adds
that not only Iran but other govern-
ments have been concerned about
some of the BBC’s distorted news
coverage. The crackdown on the
British propaganda outlet may por-
tend that the Shah’s government is
contemplating nationalization of
British Petroleum and Royal
Dutch Shell, the City of London’s
on-the-scene power centers in
destabilizing Iran’s modernization
program (See EIR’s Nov. 14-20
issue).

The Tehran government has also
threatened to expel BBC

EXECUTIVE INTELLIGENCE REVIEW

correspondents in Iran for sub-
mitting reportage with a definable
anti-Shah tone. Since the imposi-
tion of the military government
earlier this month, foreign
correspondents have been warned
to comply with the rules of press
censorship. Following his appoint-
ment, Prime Minister Azhari said
that the press was in part
responsible for fueling discontent.

Just prior to the appointment of
Iran’s new military government a
UPI correspondent was expelled to
London, after he had filed a report
that Shah Riza Pahlevi had been
assassinated. Shortly thereafter a
former official of Iran’s official
Information Agency was exiled to
London on grounds of circulating
false information.

Over the past 18 months the
Iranian Foreign Ministry has
issued several sanctions against
both the BBC and even British
Foreign Secretary David Owen for
publicly expressing anti-Shah
sentiments. Iran’s Information
Minister Tehrani accused the BBC
of inciting the oilworkers strike
which cost Iran $750 million.

THISWEEK 7



