Establishment in
uproar over LaRouche

by Nancy Spannaus

Following Democratic presidential candidate Lyndon H.
LaRouche’sJan. 21 half-hour television spot warning against
the Soviet military buildup, the U.S. Eastern Establishment
has gone into a reaction that can only be compared to the
Paris newspaper headlines reporting Napoleon Bonaparte’s
escape from Elba. The reaction can be roughly boiled down
to five words: “Yeeks! The Beast Has Escaped!”

The state of panic has been reflected in a series of media
smears, led by NBC-TV, and including Henry Kissinger’s
friend Tom Braden; The New Republic, an outlet for the
Israeli faction of Ariel Sharon; The New York Times; and
their networks.

What the Eastern Establishment fears is that LaRouche’s
emergence into a position of official power might endanger
the Pugwash agreements which have been a feature of their
modus vivendi with the Soviet leadership since the late 1950s.

Under these agreements, shepherded in large part by fifth
columnist Henry Kissinger, the Bundys, Harrimans, and their
appendages have proceeded to disarm and destroy the econ-
omy of the United States, while allowing the Soviet Union
to build up a margin of military superiority. If LaRouche is
successful in mobilizing the U.S. population behind Presi-
dent Reagan in a program of military mobilization like that
of FDR in 1939-43, the Pugwashite dream of a one-world
empire becomes so much dust in the wind.

In their state of hysteria about this threat, the Establish-
ment media have brought into service its allies in the Dope
Lobby and the drug-tainted mob that runs the Anti-Defama-
tion League (ADL) of B’nai B’rith. Also collaborating, ac-
cording to admissions from NBC-TV reporters involved,
have been the FBI, New York City Mayor Ed Koch’s admin-
istration, and Allen Dulles’ old CIA accomplice, James Jesus
Angleton. The operation adds up to a Cointelpro effort with
extremely nasty implications.

It is not to be excluded that these patricians will do prac-
tically anything to save their alliance with the KGB—perhaps
even kill.

The case of NBC-TV
It has been confirmed that NBC-TV, a wholly owned

54 National

Click here for Full Issue of EIR Volume 11, Number 6, February 14, 1984

subsidiary of RCA, has been preparing a major smear job
against LaRouche for approximately a year. Up front in the
NBC effort have been “First Camera” producer Pat Lynch,
and NBC Nightly News reporter (and reputed FBI stringer)
Brian Ross. NBC has been ostentatiously harassing La-
Rouche and his organizations for at least three months, but
refuse to give LaRouche an unedited section of the upcoming
show to refute the slanders.

NBC'’s Pat Lynch admitted she was working with Chi-
cago’s Chip Berlet of High Times magazine and New York
City’s Dennis King. Berlet has been a paid employee of the
drug-pushers’ lobby for years, and King has collaborated
closely with these organizations against candidate LaRouche
over a period of years. The circles of Berlet and King overlap
groups such as the Yippies, who have issued death threats
against President Reagan and Vice-President Bush, and with
the political fronts of international terrorist groups operating
within the United States. The reason for NBC’s heavy com-
mitment against LaRouche, already adding up to $5-$6 mil-
lion, is illustrated by looking at RCA chairman Thornton
Bradshaw. Bradshaw also heads the Aspen Institute, an elite
think tank which stands at the center of Pugwash plans to
establish a one-world government on the ashes of the United
States, and much of the rest of the world.

Aspen, along with Henry Kissinger, has long been at the
center of two operations which LaRouche has directly tar-
geted. The first is the plan to impose Schachtian looting
regimes on Ibero-America through the widely touted “debt
for equity” schemes. The second is the Aspen special study
group on East-West relations, which is at the forefront of
decoupling Western Europe from the Western Alliance!

Pure vilification

NBC, and the other journalists who have been deployed
to smear LaRouche, are not addressing the policy issues.
Rather they have chosen to print wild libels, in hopes of
scaring off LaRouche supporters.

- NBC-TV’s Nightly News spot of five minutes on Jan. 30
was an example of such a smear. Advertised broadly under
the title of “LaRouche—the Politics of Hate,” the show in-
terspersed continuous repetition of the word “cult” with sto-
ries about how LaRouche is persecuting reporters and advo-
cates an aggressive defense policy. The only “substantive”
element was an interview with Abbott Rosen of the Chicago
ADL who declared that LaRouche runs a campaign against a

“Jewish conspiracy.”

The ADL had more free rein the next night on Cable
News Network’s Crossfire show, featuring Kissinger inti-
mate Tom Braden and his conservative sidekick Pat Buchan-
an. For half an hour the team followed the ADL script with
rapid-fire questions against LaRouche. NBC’s show was im-
mediately picked up in Mexico and West Germany, as well
as local newspapers in the United States. Clearly the Eastern
Establishment’s tantrum has just begun.

EIR February 14, 1984

© 1984 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibiied.


http://www.larouchepub.com/eiw/public/1984/eirv11n06-19840214/index.html

