‘Dark ages’ defeated
in German courts

‘That quintessential oligarch, the honorable Prince Johannes
von Thurn und Taxis of Regensburg, has miserably failed in
yet another attempt to misuse the West German courts to
harass the Anti-Drug Coalition and its magazine Krieg dem
Rauschgift (War On Drugs). The Munich Federal District
Court
an injunction against the charge, that the Thurn und Taxis
family “aims at destroying the modem republican state, based
on technological process, and throwing the world back into
the dark ages.” o

The Prince was appealing a Feb. 15 decision by the Mun-
. ich State Supreme Court, which likewise found that it was

legal to tell at least some of the truth about his family’s dark

~ doings. In view of this, the judge in the federal suit expressed
his astonishment about the Prince’s obvious obsession on the
point. :
This was one of the statements which appeared in the
April 1983 issue of Krieg dem Rauschgift, which von Thurn
und Taxis felt were aimed against him personally. The Prince
has attempted to get the courts to prohibit these characteri-
zations as “slanderous defamation,” incredibly basing his
complaint on the concept of “family honor’—a feudal relic
which no longer exists in the republican legal lexicon—
- ‘which he claimed entitled him to defend the clan in his ca-
pacity as the “current head of the family” (“pater familias™).

The Thurn und Taxis family is synonymous with feudal
oligarchy. Originally called Torre e Tasso and based in Lom-
bardy in northern Italy, in the 15th century they were appoint-
ed postal directors for the Venetian empire—absolutely
“nouveau riche” when compared to the old Roman and Vene-
tian families. Today they are the largest landholders in Brazil,
and the prince is thought by some to be the world’s wealthiest
man.

Thurn und Taxis, Fatima, Lefebvre

The Munich State Supreme Court decision fully upheld a
previous lower State Court decision, not finding it fitting to
grant the multi-millionaire the compensation he had sought.,
However, the decision continued to prohibit any statements
that Johannes von Thurn und Taxis is “the real proprietor” of
the Bayerische Vereinsbank; or that the Pope’s unsuccessful
assassin “Ali Agca [had] received three million deutsche-
marks via the Bayerische Vereinsbank, in order to carry out

EIR October 11, 1985

Click here for Full Issue of EIR Volume 12, Number 40, October 11, 1985

the murder attempt on the Pope™; or that the Thurn und Taxis
family were promoters of the “Fatima cult” and religious
cultist Lefebvre. Even though plentiful proof was supplied
on these latter points—including court-accepted evidence on
Thurn und Taxis family members’ participation in Fatima
pilgrimages, and statements from a representative of the Le-
febvre Seminar in Zaitzkofen near Regensburg, speaking
hypothetically about support for the Lefebvre movement—
the court could not bring itself to intervene into the verbal -
testimony.

Shortly before the State Superior Court verdict was an-
nounced, Thurn und Taxis made yet another attempt to influ-
ence the outcome in his favor. On Jan. 28, 1985, his lawyer
presented a telex message from the West German embassy in
Caracas, Venezuela, addressed to the Thurn und Taxis Joint .
Trusteeship (whose existence initself is a scandal). The back-

ground of this telex is as follows. In early January the author decided S

of the article in Krieg dem Rauschgift and the chairman of
the Anti-Drug Coalition had presented to the court an article
appearing in the Venezuelan daily paper E! Universal, re-
porting on the background of the Lefebvre-linked sect “Tra-
dition, Family, Property” (TFP), which had just been banned
from Venezuela because of criminal activities. In connection
with reporting on the Brazilian-Portuguese noble Braganza
family, which had given substantial support to TFP, it also
mentioned how the Braganzas had blood-ties with the house
of Thurn und Taxis.

The Jan. 28 telex message, apparently in response to an
inquiry from the plaintiff Thum und Taxis regarding this
article, in effect denied the existence of the article in ques-
tion, instead giving the impression of a slander campaign
conducted solely by “LaRouche” and Executive Intelligence
Review. The statements of Dr. B. Zimmermann, deputy am-
bassador and author of the telex, make no mention of the fact
that over the preceding six months, the entire Venezuelan
press had been running countless prominent, often full-page
articles on the machinations of the subsequently banned TFP
and its funders.

The board of the Anti-Drug Coalition immediately pro-
tested against this scandalous behavior on the part of a West
German embassy, and directed an official letter to the foreign
ministry and the parliamentary oversight bodies, accusing
the embassy of intervening into ongoing court proceedings
on behalf of a private citizen. “This transgression by a foreign
legation of the Federal Republic,” the letter reads in part, “is
all the more scandalous, given that an open battle has broken
outin Latin America against the powerful drug mafia, a battle
in which the Anti-Drug Coalition there is acting in full sup-
port of the governments of such countries as Colombia, Ven-
ezuela, etc. Our members are therefore now asking the ques-
tion: whose directives does the embassy actually heed and
obey? Up to now, we had thought that the House of Thurn

“und Taxis’ authority over Germany’s foreign and intelligence

affairs had been brought to an end many centuries ago.”

International 45

© 1985 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.


http://www.larouchepub.com/eiw/public/1985/eirv12n40-19851011/index.html

