leading European press, Tazieff detailed the contents of the
resolution and his opposition to the destruction of modern
society through the ban on CFCs.

French television reported Tazieff’s statements through-
out the first day of the Copenhagen conference. Television
network M6 made the story the lead item on its evening news
program, and included an interview with Tazieff.

Le Figaro newspaper covered the story in a front-page
article. A large box proclaimed “Ozone Layer: The Scientific
Controversy,” followed by a half-page article in the Science
section, reprinting the seven points of the resolution. In Co-
penhagen, Berlingske Tidende, the most important newspa-
per in Denmark, covered the Tazieff appeal and identified
some of the most prominent signers.

At the conference itself, a team of pro-life and pro-sci-
ence organizers, including a reporter from EIR, carried out
a series of interventions. Early on the first day, an organizer
placed a folder with the resolution and other materials de-
bunking the ozone-depletion fraud on the desk of every dele-
gation attending the conference. Its impact was compounded
by the fact that any attendee who had picked up a Danish
newspaper that morning could read front-page articles on the
same resolution they had on their desks.

A few hours later, the delegates received photocopies of
the article that had appeared in Le Figaro. Throughout the
afternoon, the truth squad continued leafletting and shaking
up the conference. They also intervened at press conferences
given by several delegations.

One of the most interesting press conferences was that of
the new head of the U.N. Environment Program, Indian
Minister of Environment and Forestry Kamal Nath, who
pointed out that he was there as an Indian minister, not as
head of a U.N. chapter. EIR reporter Geoff Steinherz pre-
sented Nath in the question period with the facts of U.S.
National Security Study Memorandum 200, which said that
reduction of world population was an issue of national securi-
ty for the United States (see EIR, May 3, 1991), and also
referenced the Anglo-Americans’ policy of technological
apartheid, and asked if there had been discussions on that
in the Indian government. He thanked the reporter for the
question and said that the Indian government was aware of
the issues raised. He added that India had experienced being
able to import technology but not to export it. After the press
conference, he asked for a copy of NSSM-200, which was
delivered to his table later that afternoon.

EPA head Reilly was also confronted by EIR on the fact
that following the EPA ban on DDT, several hundred million
people had died in the Third World as a result of malaria,
and was asked whether a similar result would not occur from
the ban on CFCs. Reilly nervously responded that although
he had read the points objecting to the ban on CFCs, he said
he believed that there had already been enough discussion
regarding the scientific issues and the it was sound to ban
ozone-depleting chemicals.

EIR December 11, 1992

Click here for Full Issue of EIR Volume 19, Number 49, December 11, 1992

Currency Rates

The dollar in deutschemarks
New York late afternoon fixing

1.70
1.60 / -
J |V T~ N

150 ™
1.40
1.30

10/14  10/21 1028 11/4 1/ 11718 11725  12/02
The dollar in yen
New York late afternoon fixing
140
130
120 o v/‘
110
100

10/14 1021 1028 11/4 11/11 11/18 11725  12/02

The British pound in dollars

New York late afternoon fixing

1.80

170

1.60

1.50

1.40
10/14

1021 1028 1174 11 11718 1125 12/02

The dollar in Swiss francs
New York late afternoon fixing

1.50

1.40

W_'
1.30

1.20

110
10/14

1021 1028 114 1w/ 11718 1125 12/02

Economics

© 1992 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.

9


http://www.larouchepub.com/eiw/public/1992/eirv19n49-19921211/index.html

