Train solicits another
smear against LaRouche
by Jeffrey Steinberg

Two weeks ago, EIR alerted its readers to a new round of
slanders in the works against Lyndon LaRouche under the
auspices of Wall Street investment counsellor and neo-con-
servative guru John Train. The story reviewed the hundreds
of pages of evidence currently pending before the U.S.
Fourth Circuit Court of Appeals proving that Train, in league
with U.S. government agents from the FBI, Internal Revenue
Service, and the Reagan-Bush “secret parallel government”
of Oliver North, Richard Secord, et al., had orchestrated a
media smear campaign to buttress a string of government
frame-up prosecutions beginning in April 1983.

Since that date, every slander against LaRouche by major
American news outlets has been a product of the illegal gov-
ernment-allied Train “salon.” The suppression of the evi-
dence of the illegal Train-led effort during a federal civil
suit brought by LaRouche against NBC-TV and the Anti-
Defamation League of B’nai B’rith (ADL) in 1984, and dur-
ing every subsequent federal and state prosecution of
LaRouche and his political associates, constituted a grave
fraud upon the court. Included in six volumes of evidence
on file with the Fourth Circuit, much of it obtained from
government files, is proof that from the very outset, govern-
ment prosecutors knew that LaRouche and all his associates
were innocent of all charges of which they were accused. By
suppressing that evidence and unleashing the Train slander
mill, LaRouche’s enemies within the Henry Kissinger-
McGeorge Bundy “Eastern Establishment,” in London and
in Moscow, were able to throw LaRouche and a score of
associates into federal and state prison with sentences ranging
from six months to 77 years.

‘Worthless’ magazine

The latest slander, instigated by Train as soon as word
got out that Lyndon LaRouche was to be released from feder-
al prison in January 1994, is a regurgitation of the same old
trash manufactured by the Train salon and peddled by federal
and state prosecutors throughout the second half of the 1980s.

Worth, a glossy monthly magazine pitched to an audience
of yuppie “personal investors,” devoted eight pages in its
July-August 1994 issue to a slander of LaRouche by contrib-
uting editor Christopher Byron. Byron was recently dumped
by New York magazine, reportedly because a series of stories
he penned on the downing of Pan Am Flight 103 over Lock-
erbie, Scotland, later turned out to be rife with false informa-

EIR June 17, 1994

Click here for Full Issue of EIR Volume 21, Number 25, June 17, 1994

tion. Those stories included several snide references to
LaRouche. ‘

Byron’s latest product, however, is vintage Train salon.
Among the “authoritative” sources dtawn upon by Byron
were: the ADL; the Cult Awareness Network (CAN), a na-
tionwide kidnap-for-hire ring that has been a target of a string
of federal and state prosecutions from Oregon to Virginia;
former Loudoun County, Virginia $heriff’s Lt. Donald
Moore; Virginia state prosecutor John Russell; and a string
of witnesses whose perjured testimony in federal and state
court is now the subject of briefs before the Fourth Circuit.
Every one of the Byron sources had formerly been involved
in the Train salon.

Since Byron submitted his final version of the story to his
editor at Worth, one key source named in the story, Donald
Moore, pled guilty in federal court in'Alexandria, Virginia
to complicity in a CAN-organized kidnapping attempt.
Moore was earlier tried and acquitted in a kidnap plot against
Lewis du Pont Smith, a LaRouche colleague and heir to the
du Pont family fortune.

Byron openly admitted to an E/R reporter in May that the
ADL’s Mira Lansky Boland, a major player in the Train
salon sessions and a de facto member of the federal “Get
LaRouche” prosecution team in Alexandria, Virginia, had
provided him a road map of “sources” for his story.

Train himself is involved with Worth as a financial col-
umnist; and a recent Train book, The New Money Masters,
contains a lengthy chapter lionizing thie investment acumen
of Worth’s senior contributing editor Peter Lynch. Other
investment “wizards” praised by Train include George Soros,
who is involved in looting half the economies of the former
Soviet Union and eastern Europe and who repeatedly has
been a target of investigation by the Securities and Exchange
Commission over the years for insider trading scams.

Peter Lynch, Train’s fellow Worth!columnist, works out
of the Boston offices of Fidelity Investment Corp., a mutual
fund conglomerate that manages $460 billion in assets and
launched Worth magazine as an in-house publication in the
mid-1980s. Fidelity funds account for more than 12% of the
daily trading on the New York Stock Exchange. Fidelity took
Worth commercial several years ago in-a deal with NBC-TV,
whose cable network, CNBC, airs a nightly half-hour “news”
broadcast trumpeting Worth magazinei

But all the NBC air time, and all the Train-solicited
LaRouche-bashing in the world won’t put the world financial
and monetary system back together again; and Worth maga-
zine, along with its parent firm, may very soon be changing
its name to Worthless.

In a brief lapse into candor at the outset of the LaRouche
smear piece, author Byron betrayed his and John Train’s
quiet hysteria over the plight of the money system when he
noted that LaRouche “sometimes sounds thoughtful, as with
his calls for an investment tax credit and a 1% tax on certain
Wall Street trades.”

National 65

© 1994 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.


http://www.larouchepub.com/eiw/public/1994/eirv21n25-19940617/index.html

