
Click here for Full Issue of EIR Volume 23, Number 22, May 24, 1996

© 1996 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.

the Orthodox world, "humanity was always seen as having a 

special role not just before God, but before all creation. For the 
Orthodox, from whom no industrial revolution or scientific 

upsurge ever came, humanity is called to be a poet, one who 

tells the story of all life and in telling, creates the fullness of 

all life." For Martin Palmer, poverty is glorified as poetry. 

Similarly, he glorifies the Nestorian heresy. This was 

launched in the midst of bitter feuds within the Catholic 
Church in the fifth century, and is founded on the insistence 

that Christ did not have a divine nature, but was only a good 

man. Nestorianism grew, as a key channel between oligarchi­

cal centers such as Venice in the West, and the vast area 

comprising Central Asia and China; it was used, by Venice, 

as one key instrument for communicating with, and manipu­

lating, the rampaging Mongols. Why does Palmer like the 

Nestorians so much? Because, in his words, they "were un­

bound by the later theological developments of the West; 

Augustine and Aquinas, for example, were simply unknown 

to them." 

Going one step further, he supports the "new vision of 

creation" associated with such current-day New Age gnostics 

as Matthew Fox, the founder of "Creation Spirituality." Fox 

and co-thinkers are praised by Palmer for opposing "the 

Christian tradition that has always taught that humanity has a 

special role in creation." Two years after the publication of 

Palmer's 1993 work praising him, Fox became the center 

of heated controversy in the United Kingdom, when it was 

revealed that he was the chief spiritual adviser to one Rev. 

Chris Brain. The latter caused what one British commentator, 

Madeleine Bunting, described as the Church of England's 

"most damaging crisis for decades," when he used his so­

called "rave" religious services to sexually abuse women. His 

activities were sanctioned by the Anglican Church, "up to the 

highest levels," she wrote. Queen Elizabeth II is the Supreme 

Governor of the Church. 

'If this means shrugging off humanity, so be it' 
But Palmer doesn't restrict himself to subverting Chris­

tianity from within. He also promotes those religions and 

belief-structures outside of a nominally Christian context, the 

which, he asserts, are most hostile to the future progress of 
humanity. He lauds Taoism (yin/yang, cyclical theories of 
nature), and those variants of Buddhism and Hinduism that, 

he claims, are coherent with the so-called "Gaia hypothesis" 

of British science-faker James Lovelock. The "Gaia hypothe­

sis" is a modem-day variant of traditional gnostic worship of 
the Mother Earth goddess. And how does Palmer see the 

implications of the Gaia hypothesis?: "What the earth cares 
about is its own continued survival, and if this means shrug­

ging off humanity, then so be it. One of the most challenging 

ideas emerging from the environmental crisis and from con­
cepts such as Gaia, is the notion that humanity really isn't 

that important. This poses major problems to Christianity, 
Judaism, and Islam . . . .  " 

The Unabomber could not have said it better. 

EIR May 17, 1996 

The new Empire's 
propaganda machine 
by Charles Tuttle 

The British Empire does not have a free press, contrary to 

whatever appearances have been fostered. Rather, it has a 
tightly regulated propaganda machine, which is run, top 

down, by the British monarchy, through its vast intelligence 

apparatus. In recent decades, this propaganda cartel has tar­

getted the United States, buying up hundreds of American 

newspapers, taking over major book-publishing houses, and 

virtually locking up control of such vital areas as scientific 

publications and specialty legal and economic journals. The 

following are thumbnail sketches of just some of the larger 

components of the cartel. 

DDS 
British Broadcasting Corporation 
Broadcasting House, Portland Place, London 
W1 A 1 AA, United Kingdom 
1995 group sales=£1.829 billion 
World Service financed through Government Treasury 
Grant-in-Aid 
21,945 employees 

Key personnel: 

Marmaduke Hussey: chairman 1986 (executive board 

Thomson Organisation 1971- ; CEO Times Newspapers Ltd., 

1971-80, director 1982-86; membership board, British Coun­

cil 1983- ; trustee, Rhodes Trust, 1972-91; trustee, Royal 

Academy Trust 1988- ). 
William Jordan, CBE: governor 1988 (council Royal In­

stitute of International Affairs 1987; governor London School 

of Economics 1987- ; general secretary, International Con­

federation of Free Trade Unions 1995- ; president European 

Metal-Workers Confederation. 1986-95). 

The Rt. Hon. Lord Cocks of Hartcliffe, PC: vice chair 

1993 (parliamentary secretary to the Treasury and Chief Gov­

ernment Whip 1976-79; Opposition Chief Whip 1979-85). 

At the top of the propaganda pyramid is the British Broad­

casting Corp. Wherever the British Crown has moved to over­

throw a government, foment a tribal or civil war, or ruin an 

economy, BBC has been there, to fuel the process, and, often, 
to provide marching orders to British-steered factions, and 

Special Report 33 

http://www.larouchepub.com/eiw/public/1996/eirv23n22-19960524/index.html


even logistical data. 

In 1985, it was admitted that Britain's domestic security 

service, MI-5, has responsibility for all BBC personnel deci­

sions. No one works for BBC who has not been "vetted" by 

MI-5. 
At the end of World War I, Adm. Reginald Hall was 

placed in charge of expanding and reorganizing British intelli­

gence. Hall immediately tapped the Canadian, William Ste­

phenson, to develop a strategy for using the British media as 

an integral part of Britain's secret intelligence. Stephenson, 

joined by Minister of Information Lord Beaverbrook, Royal 

Air Force figure Gladstone Murray, and War Propaganda B u­

reau operative H.G. Wells, pushed for the creation of a British 

Broadcasting Corp., to get in on the ground floor of the emerg­

ing technologies of broadcast radio and television. 

In 1927, BBC was formally absorbed into the British 

Crown structure via Royal Charter. By 1936, BBC was crank­

ing out foreign language broadcasts around the globe. With 

the declaration of war with Germany, in 1939, BBC estab­

lished the BBC Monitoring Service, to recruit an army of 

"stringers" to gather intelligence around the world. To insure 

tight control over BBC' s foreign intelligence and propaganda 

efforts, BBC executive Malcolm Frost was appointed to 

Prime Minister Churchill's Security Executive, the oversight 

committee responsible for MI-5. 

Today, BBC World Service broadcasts 24 hours a day 

overseas, in English and 40 other languages. BBC is overseen 

by a Board of Governors appointed by the Queen in Council, 

and is responsible to the Foreign and Commonwealth Office 

of the British Department of State, run by Baroness Lynda 

Chalker. 

Reuters News Agency 
85 Fleet Street, London, EC4P 4AJ, United Kingdom 
1994 assets=£1.608 billion 
12,718 employees 

Key personnel: 

Sir Christopher Hogg: non-executive chairman 1985- (di­

rector of the Bank of England; former chairman Coutaulds 

PLC; director SmithKline Beecham PLC; member interna­

tional council J.P. Morgan; trustee Ford Foundation). 

Sir David Walker: director 1994- (director the Bank of 

England; chairman British Securities and Investments Board; 

chairman Morgan Stanley Group-Europe PLC; deputy chair­

man Lloyd's Bank PLC). 

Pehr Gyllenhammer: director 1984 (member, Trilateral 
Commission; director Kissinger Associates; chairman Volvo 

1983-93; advisory board member, Chase Manhattan Bank 

1962- ). 

Charles Sinclair: director 1994- (group chief executive 

Daily Mail and General Trust PLC; director Euromoney Pub-

34 Special Report 

lications PLC; director Schroders PLC). 

The Rt. Hon. The Lord Browne-Wilkinson: trustee (called 

to Queen's Council 1972; vice chancellor Supreme Court 

1985-91). 

David Cole, CBE: trustee (former deputy managing direc­

tor International Thomson Organisation PLC; chair Thomson 

Foundation 1986- ). 
The Hon. Alan Hare, MC: trustee (deputy chairman The 

Economist 1985-89; Foreign Office 1947-61; Financial 

Times 1963-84, chairman 1978-84; member, Press Council 

1975-78). 

Arthur Ochs Sulzburger: trustee (former chairman, pub­

lisher the New York Times). 

Reuters operates the largest news-wire service in the 

world, with the world's most extensive international private 

satellite and cable communications network. Their news ser­

vices produce in 19 languages, and have 198 branch offices 

within 86 countries. Over 4,000 intelligence operators are 

currently employed in 149 countries. Reuters Television is 
the world's largest international television news agency, 

reaching some half-billion households in over 80 countries. 

Reuters was founded in 1850 by German-born Julius Reu­

ter, who moved to England from France, following the com­

pletion of the English Channel telegraph cables. He estab­

lished a telegraph service for transmission of international 

news to British newspapers. Reuters was accused during 

World War I of being a British Crown front, a charge difficult 

to deny, as managing director Roderick Jones was head of the 

Department of Propaganda. 

In 1925, the British Press Association (PA) took majority 

shareholding in Reuters. In 1941, Reuters Trust was estab­

lished as financial holding company, jointly owned by the PA 

and the Newspaper Proprietors Association (NPA). Austra­

lian Associated Press and New Zealand Press Association 

joined Reuters Trust in 1947. 

Reuters moved into computerized financial data in the 

mid-1960s, and now dominates the field worldwide. 

Hollinger Inc. 
10 Ontario Street, Toronto, Ontario, Canada M5C 287 
1994 assets=Can $2,888.193 million 

Key personnel: 

The Hon. Conrad Black: chairman and CEO (Canadian 

Privy Council; Trilateral Commission; director Canadian Im­

perial Bank of Commerce; International Institute for Strategic 

Studies; advisory board Bilderburg Society meetings). 

Richard Perle: (fellow, American Enterprise Institute 

1987 - ; assistance secretary of defense for international secu­

rity policy 1981-87; director Jerusalem Post Publications 

Ltd.). 

Richard Hambro: (Hambros Bank 1964- , group manage-

EIR May 17, 1996 



ment director 1986-94; chairman 1.0. Hambro & Co. 1994- ; 

director Anglo American Corp. of South Africa 1981- ; mem­
ber international council U.S. Information Agency 1988- ). 

Baroness Margaret Thatcher of Kesteven: (British prime 

minister 1979-90; Thatcher Foundation). 

Giovanni Agnelli: (Trilateral Commission; chairman Fiat 

1966- ; international advisory committee, Chase Manhattan 

Bank; advisory board Bilderburg meetings; World Wide 

Fund for Nature; 1001 Club). 

Sir James Goldsmith: (CEO Goldsmith Foundation 

1991- ; World Wide Fund for Nature; 1001 Club). 

Dwayne Andreas: (chairman Archer Daniels Midland). 

Zbigniew Brzezinski: (chairman Trilateral Commission 

1974-77; U.S. national security adviser 1977-81). 

Paul Volcker: (chairman U.S. Federal Reserve 1979-89). 

Baron Weidenfeld: (chairman Weidenfeld & Nicholson 
Ltd. 1948- ; governor Jerusalem Foundation). 

Sir Henry Kissinger, KCMG: (U.S. secretary of state 

1973-77; U.S. national security adviser 1969-75; President's 

Foreign Intelligence Advisory Board 1983-89). 

Lord Peter Carrington: (director Kissinger Associates 

1982-84; Secretary General NATO 1984-88). 

William F. Buckley: (publisher National Review; Mont 

Pelerin Society). 

Baron King of Wartnaby: (chairman British Airways 

PLC). 

Henry Keswick: (chairman Matheson & Co. Ltd. 1975- ; 

chairman Jardine-Matheson Holdings (Hongkong) 1972-75; 

director Rothmans International 1988-94; London advisory 

committee, Hongkong and Shanghai Banking Corp.). 

Baron Rawlinson of Ewell: (London advisory committee 

Hongkong and Shanghai Banking Corp.). 

Sir Frank Rogers: (deputy chairman The Telegraph PLC 

1986- ; director Reuters Founders Share Co. Ltd.). 

Sir Evelyn de Rothschild: (chairman N.M. Rothschilds & 

Sons Ltd.; chairman 1972-89 The Economist). 

Baron Swaythling: (chairman Rothmans International 

PLC 1988- ; chairman Samuel Montagu & Co. Ltd. 1970-

73; director 1. Rothschild Holdings PLC 1983-89; Board of 

Banking Supervision, Bank of England 1990- ; director The 

Telegraph PLC 1985- ). 

Hollinger Corp. (renamed Hollinger Inc. last year), for­

merly Argus Corp., was founded during World War II as War 

Supplies, Ltd., a front for British Ministry of Munitions and 

Supplies, based in Canada, and was charged with procuring 

military equipment from the United States. Wartime profits 

were "privatized" under E.P. Taylor and George Black, and 

Argus became major owner of mining and manufacturing 

firms. Beginning in 1985, after founder George Black's son, 
Conrad Black took over and changed the company name to 

Hollinger, its portfolio shifted into media. 

With British Rothschild financing, Hollinger bought 83% 

ownership of The Telegraph PLC. Soon after acquiring the 

EIR May 17, 1996 

Telegraph, Hollinger took over the Spectator, the 1828-

founded British establishment journal. 

Hollinger took 98.9% interest in the Jerusalem Post in 

early 1989, purging the Post editorial department in favor of 

"hawks" aligned with Ariel Sharon and Margaret Thatcher. 

Hollinger purchased the Chicago Sun-Times from Rupert 

Murdoch in early 1994. The buying spree continued with 

purchases of American Publishing Co. with the Canadian tele­

vision Unimedia, Sterling Newspapers Ltd., Saturday Night 

Magazine, and the Financial Post. Hollinger went on to pur­

chase 17% of the Australian John Fairfax Holdings, publish­

ers of the country's largest daily, The Age. 

The company now owns 80 daily and over 300 weekly 

newspapers in the United States, with a combined readership 
of 5 million. Money for the recent purchases reportedly came 

from Li Kai Shi, until recently a director of Hongkong and 

Shanghai Banking Corp. 

Key personnel: 

Thomson Corporation 
Suite 2706, Toronto Dominion Bank 
Tower, Toronto, OntariO, Canada 
M5K 1A1 
1995 assets=Can $9.989 billion 
60,000 employees 

The Rt. Hon. Lord Kenneth Thomson: (director Hudson's 

Bay Company). 

Richard Thomson: (chairman Toronto Dominion Bank 

1978- ; director Eaton's of Canada; director Inco Ltd.). 

John Tory: (deputy chairman Markborough Properties 

Inc.; director Royal Bank of Canada; director Hudson's Bay 

Company). 
Charles Medland: (president Beauwood Investments Inc. 

1989- ; director the Seagram Co. Ltd.). 

John Fraser (chairman Federal Industries Ltd. 1992- ; di­

rector Bank of Montreal; director Coca-Cola Beverages Ltd.; 

director Ford Motor of Canada Ltd.; director Shell Canada 

Ltd.; president Empire Freightways Ltd. 1953-62). 

Ron Barbaro (president Prudential of America Life Insur­

ance Co. of Canada). 

The Thomson communications empire began with the 

1932 establishment of a rural radio station. Thomson moved 

into newspapers in Canada in the 1940s, and began taking 

over American publications in 1952. Thomson moved to 
Great Britain in 1953, buying Scottish newspapers and televi­

sion concerns. It bought the London Sunday Times in 1959, 

along with 17 regional newspapers. In 1964, Prime Minister 
Harold Macmillan sponsored Thomson to the House of Lords, 
as Lord Thomson of Fleet. Thomson bought the London 

Times and Times Literary Supplement from the Astors in 

1966. 

Special Report 35 



Using profits from North Sea oil, International Thomson 

Organisation Ltd. was set up in 1978, moving its headquarters 

back to Toronto. 

Thompson now owns American Banker, Bond Buyer, Fi­

nancial Times of Canada, and Securities Industry Daily. The 
company is also America's largest legal research publishers, 

through their Lawyers Cooperative Publishing, and owns 

Janes Information Group, defense specialty publisher. Thom­

son's Institute for Science Information is the world's largest 

commercial provider of scientific data. Thomson became the 

second biggest college textbook publisher, with the 1986 pur­

chase of South-Western. 

News Corporation 
2 Holt Street, Sydney, New South Wales, 
Australia 2010 
1993 assets=Aus $27.272 billion 
27,250 employees 

Key personnel: 

Rupert Murdoch: owner; publisher, chairman The News 
Corp. Ltd. (Australia) 1991- (group CEO 1979- ; director 

News International PLC 1969- , chairman 1969-87; chairman 

News America Publishing Inc., director 1981-; chairman 

Times Newspaper Holdings Ltd. 1982-90, 1994- ; chairman 

and CEO Twentieth Century Fox, Fox Inc. 1992- ). 

Andrew S.B. Knight: chairman News International PLC 

1990-94; chairman 1990-94 Times Newspaper Holdings Ltd. 

(editor 1974-86 The Economist; CEO Daily Telegraph PLC 

1986-89, chief editor 1987-89; steering committee Bilder­

burg meetings 1980- ; governor Ditchley Foundation 

1982- ). 

Lord Catto of Cairncatto: director Times Newspapers 

Holdings PLC 1981- ; president 1987 - , chairman News Inter­

national PLC 1969- (Morgan Grenfell Group PLC 1980-87; 

director Morgan Grenfell & Co. Ltd. 1957, CEO 1973-74, 

chairman 1974-79; director General Electric Co. PLC 1959-

93; London advisory committee Hongkong and Shanghai 

Banking Corp. 1966-80). 
Lord Harris of High Cross: director Times Newspaper 

Holdings PLC 1988- (founder Institute of Economic Affairs, 

president 1990, director 1957-87, chairman 1987-89; Mont 

Pelerin Society). 
Sir F. Patrick Neill, QC: director Times Newspapers 

Holdings Ltd. (served Rifle Brigade 1944-47, Training Gen­

eral Staff Officer 1947, Egypt; Recorder of the Crown Court 

1975-78; vice chancellor Oxford University 1985-89; chair­

man Press Council 1978-83; chairman Council for Securities 

Industry 1978-85, Department of Trade and Industry Com­

mittee of Inquiry into Regulatory Arrangements at Lloyds). 
Lord Griffiths of Fforestfach: director Times Newspapers 

Holdings Ltd. (lecturer London School of Economics 1965-

76; governor of the Bank of England 1983-85; head of Prime 

36 Special Report 

Minister's Policy Unit and special adviser to Margaret 

Thatcher 1985-90; international adviser Goldman Sachs 

1990- ; director Thorn-EMI 1990-91). 

Lord Marlsford: director Times Newspapers Holdings 

Ltd. (Conservative Research Department 1963-70; special 
adviser to HM Government 1970-74; special adviser to 

Leader of the Opposition 1974-75; consultant The Economist 

1974-91). 

The News Corp. is the largest publisher of English-lan­

guage newspapers in the world. Subsidiary HarperCollins 

Publishers is the world's largest publisher of English-lan­

guage books. The company is owned by Rupert Murdoch, 
the son of Australian newspaper mogul Sir Keith Murdoch. 

Rupert Murdoch started in Australia, founding the first na­

tionwide daily newspaper in mid-1960s. By 1968 Murdoch 

was in London, taking over News of the World, biggest tabloid 

newspaper in the world. Murdoch bought Britain's current 

largest selling daily tabloid the Sun in 1969. American acqui­

sitions began in 1973 with formation of News America Pub­

lishing, Inc., purchasing the San Antonio News and New York 

Post, changing it into a tabloid. In 1977, the New York Maga­

zine Company, publishers of New York magazine and the 

Village Voice, was acquired. 

Murdoch's British arm, formed as News International, in 
1981 purchased 42% of William Collins & Sons and bought 

the London Times, Sunday Times, and Times Literary Supple­

ment from Thomson. 

Buying into Twentieth Century Fox Film Corp. in 1983, 

Murdoch quickly ventured into satellite television, acquiring 

holdings in the British Satellite Television PLC and American 

Inter-American Satellite Television Network (renamed Sky 

Channel). 

News International bought the Today newspaper from 

Lonrho in 1987, then bought Harper & Row and the South 

China Morning Post, Hongkong's most important English­

language newspaper; then Triangle Publications, printers of 

TV Guide and the Daily Racing Form. Fox Broadcasting Co. 

was launched in 1988. 

By 1990, Murdoch was $8 billion in debt to 146 banks. 

Key personnel: 

PearsonPLC 
Milbank Tower, London SW1 P 4Q2 
United Kingdom 
1994 assets=£1.052 billion 
17215 employees 

Viscount Blakenham: (Lazard Brothers 1961, partner 
1984- , director 1975- ; director Sotheby's Holdings Inc. 

1987- ; director U.K.-Japan 2000 Group 1990- ; House of 

Lords Select Committee on Science and Technology 1983-

86; Nature Conservancy Council 1986-90). 

EIR May 17, 1996 



Pehr Gyllenhammer: (see Reuters). 

Frank Barlow, CBE: (director Elsevier, U.K. 1991- ). 

Michel David-Weill: (senior partner Lazard Freres, N.Y. 

1977- ; deputy chairman Lazard Brothers & Co., London 

1991- ; partner Lazard Freres et Cie., Paris 1965- ; Brown 

Brothers Harriman, 1954-55; Lehman Brothers 1955-56). 

Sir Simon Hornby: (director W.H. Smith Group 1974-
94; chairman 1982-94; director Lloyds Bank 1988- , Lloyds 

Abbey Life PLC 1991- ). 

Dennis Stevenson, CBE: (director 1. Rothschild Assur­

ance PLC 1991- ). 

Begun in the nineteenth century as an oil company, Pear­

son was a key World War I provider of fuel oil to the British 

government, via Viscount Cow dray' s Anglo-Mexican Petro­

leum Company. In 1919, Whitehall Trust Ltd. was set up as 

a finance and issuing house, acquiring a substantial interest 

in London merchant bankers Lazard Brothers & Co. 

Currently 20% of Pearsons is owned by Cowdray family 

members, with descendant Viscount Blakenham as its head. 

Rupert Murdoch is next leading shareholder. 

Pearson owns the Financial Times, and holds half owner­

ship of The Economist. Still carrying half-interest in Lazard's 
U.K. operations, Pearson also holds 9% ownership of Lazard 

Freres in New York and Paris. Capital Publications (U.S.) 

prints 41 business newsletters nationally, with their Federal 

Publications specializing in U.S. government procurement 

and immigration law. Roll Call, which covers Capitol Hill in 

Washington, is also run by Economist Group. The Journal of 

Commerce was purchased in 1995, which operates the Pier 

ImportJExport Reporting Service, providing cargo data of all 

vessels calling at U.S. ports. Financial Izvestia was initiated 

for Russia in 1992. Penguin Books is owned by Pearsons. 

Major U.S. textbook suppliers Addison-Wesley Longman has 
since 1987 also been an asset. Broadcasters Pearson Televi­
sion is wholly-owned, providing programming for BBCl and 

BBC2, as well as cable and satellite channels. 

Key personnel: 

Reed-Elsevier 
6 Chesterfield Gardens, London 
W1 A 1 EJ United Kingdom 
1994 assets=£2.165 billion 
25,000 employees 

Anthony Greener: director Reed International 1990- ; 

CEO 1992- (director Guinness PLC 1986- ; former managing 

director Dunhill Holdings PLC; managing director United 

Distillers 1987-92; director Louis Vuitton Moet Hennessey 

1989- ). 

Roelof Nelissen: director, supervisory board Elsevier 

1990- (Netherlands Parliament States-General 1963-70, min­

ister of economic affairs 1970-71, first deputy prime minister 

EIR May 17, 1996 

and minister of finance 1971-73; board managing directors 

Amsterdam-Rotterdam Bank N.V. 1974- , vice chair 1979-

82, chairman 1983-92; chairman of the board of managing 

directors ABN-AMRO Holding N.V. 1990-92). 

With the merging of British Reed International PLC and 

Dutch Elsevier NV a few years ago, Reed-Elsevier today 

dominates scientific publishing through ownership of some 

1,100 academic journals printed worldwide. 

Reed began as papers manufacturers for Lord Northcliffe 

of Daily Mail. Northcliffe's nephew Cecil King became 

Reed's chairman in the early 1950s, moving to build a broad­

ranging publishing group. In the 1980s Reed moved into elec­

tronic information services, also becoming the world's largest 

organizer of exhibitions. 

Elsevier has always been in scientific publishing, its suc­

cess based on its steady expansion in the English language. 

Elsevier Information Systems Inc. in 1979 acquired the U.S.­

based Congressional Information Systems. Greenwood Pub­

lishers, which publishes intelligence-related books, includes 

the Praeger imprint. In 1991 Elsevier purchased Pergamon 

Press from Robert Maxwell. Reed-Elsevier in 1994 bought 

Lexis-Nexis, the largest information retrieval data base ser­

vice, and second largest legal publisher, via the Martindale­

Hubble standard U.S. legal services directory. 

LaRouche 

Campaign 
Is On the 

Internet! 

Lyndon LaRouche's Democratic presidential pri­
mary campaign has established a World Wide 
Web site on the Internet. The "home page" brings 
you recent policy statements by the candidate as 
well as a brief biographical resume. 

".19l;.ti:' the LaRouche page on the Internet: 

http://www.clark.net/larouche/welcome.html 

".13#&l1li the campaign by electronic mail: 

larouche@clark.net 

Paid for by Committee to Reverse the Accelerating Global Economic 
and Strategic Crisis: A LaRouche Exploratory Committee. 

Special Report 37 


