
Click here for Full Issue of EIR Volume 24, Number 3, January 10, 1997

© 1997 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.

throughout the United States. Mostly in medium-sized and 
smaller markets, these papers have a circulation of more than 

2.1 million. Thomson is also one of the key purveyors of 

financial information, through various publications and data 

sources, and controls the largest legal research publisher in 

the United States. 

In 1995, Thomson sold 23 of its smaller U.S. holdings to 

the London-based Hollinger Corporation, headed by Conrad 

Black. Since 1992, Hollinger, which got its start as a privat­

ized asset of British intelligence in North America, known as 

the Argus Corporation, has been on a U.S. media buying 

spree, doubling its holdings. It now owns 80 daily newspapers 

and over 300 weeklies, in both large cities and smaller mar­

kets, including the Chicago Sun-Times and the British intelli­
gence scandal-mongering weekly, the American Spectator. 

Black, who owns the London Daily Telegraph, has been fi­

nanced in his takeover operations by the Rothschild banking 

interests, and reportedly has received funding from Li Kai­

shing, a former board member of the Hongkong and Shanghai 

Banking Corporation, identified in EIR's book Dope, Inc. 

as a long-standing controller and money-launderer of Asian 

drug-trafficking proceeds. 
A third British heavyweight, the London-based Pearson 

PLC, has limited, but important, direct holdings in the United 

States. These include Capital Publications, which publishes 

41 specialized newsletters aimed at the U.S. corporate elite, 

and the most important Capitol Hill journal, Roll Call. In 

1995, it expanded its holdings to include the Journal ofCom­

merce. It has promoted the direct distribution in major mar­

kets, including New York, Washington, Chicago, and Los 

Angeles, of its London-published, U.S.-printed Financial 

Times daily and Economist magazine, with its Washington­

based Economist Group publishing journals directed at cor­

porate and political elites. 

Perhaps the best known, and certainly the most flamboy­

ant of the direct British players in the U.S. market is the 

Australian Rupert Murdoch. His multibillion-dollar News 

Corporation Ltd., based in London and New York, owns sev­

eral score newspapers in the United States, including the New 

York Post, and 11 large circulation magazines, including TV 

Guide; his publications have a circulation of several score 

millions worldwide, and several millions in the United States. 

Murdoch, the son of an Australian press magnate, apprenticed 

under Lord Beaverbrook, the most important British press 

figure of the twentieth century. Murdoch began buying up 

press two decades ago, and affixed himself to the dirty side 

of British operations in the United States, becoming close to 

the notorious homosexual political fixer Roy Cohn and his 

New York machine. In the 1980s, Murdoch, using highly 

leveraged funds, purchased the 20th Century Fox movie stu­

dios, which he used to spawn the fourth national television 

network, Fox-TV, which has outlets in all major media 

markets. 

EIR January 10, 1997 

8. Australia and Waco 

U.S. law enforcement authorities were convinced to launch 

the bloody raid against the Branch Davidian center in Waco, 

Texas on April 19, 1993, which resulted in the slaughter of 

over 80 people, by a threnody of reports that Branch Davidian 

leader David Koresh "abused children" and intended to com­

mit a "Jonestown-style massacre." The principal source of 

these evaluations was Australian private detective GeoffHos­

sack, who worked with a faction of the Davidians in Mel­

bourne, Australia, around Mark Breault. From 1990 onwards, 

Hossack bombarded the U.S. Consulate in Melbourne, the 

U.S. Immigration and Naturalization Service, the Federal Bu­

reau of Investigation, the Internal Revenue Service, the Bu­

reau of Alcohol, Tobacco and Firearms, and other U.S. agen­

cies with his "Jonestown" assessment of Koresh; he travelled 

frequently to the United States, where he coordinated a press 

campaign on that theme, and was personally present in Waco 

to "advise" that an assault be carried out immediately. 

During this entire period, in which the Melbourne Davidi­

ans paid him virtually nothing, Hossack's chief employers 

were the extremist elements in Australia's Zionist community 

centered around World Jewish Congress (WJC) governing 

board chairman lsi Leibler, and his brother Mark. Hossack 

worked for the Arnold Bloch Leibler law firm. 

lsi Leibler, Order of the British Empire, is an established 

British asset: His political career was created by Canadian 

whisky baron and WJC president Edgar Bronfman. As docu­

mented in the bestseller Dope, Inc., the Bronfrnan family, in 

tum, has served for decades as retainers to the highest levels 

of the British oligarchy; the Bronfmans' longtime family at­

torney, the late Louis Mortimer Bloomfield, was the chief 

executive of British intelligence's private assassination bu­

reau, Permindex, and a board member of the Rothschilds' 

Institute of Jewish Affairs in London, the mother organization 

of the lsi Leibler-founded Australian Institute of Jewish Af­
fairs. 

9. The case of 
Lyndon LaRouche 

The role of British intelligence agents in the fraudulent prose­

cution of Lyndon LaRouche is well documented, beginning 

with the August 1982 letter from British agent Sir Henry A. 

Kissinger to then-head of the FBI William Webster, soliciting 

FBI action against LaRouche. Kissinger's correspondence 

Feature 31 

http://www.larouchepub.com/eiw/public/1997/eirv24n03-19970110/index.html

