
Click here for Full Issue of EIR Volume 24, Number 3, January 10, 1997

© 1997 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.

throughout the United States. Mostly in medium-sized and 
smaller markets, these papers have a circulation of more than 

2.1 million. Thomson is also one of the key purveyors of 

financial information, through various publications and data 

sources, and controls the largest legal research publisher in 

the United States. 

In 1995, Thomson sold 23 of its smaller U.S. holdings to 

the London-based Hollinger Corporation, headed by Conrad 

Black. Since 1992, Hollinger, which got its start as a privat­

ized asset of British intelligence in North America, known as 

the Argus Corporation, has been on a U.S. media buying 

spree, doubling its holdings. It now owns 80 daily newspapers 

and over 300 weeklies, in both large cities and smaller mar­

kets, including the Chicago Sun-Times and the British intelli­
gence scandal-mongering weekly, the American Spectator. 

Black, who owns the London Daily Telegraph, has been fi­

nanced in his takeover operations by the Rothschild banking 

interests, and reportedly has received funding from Li Kai­

shing, a former board member of the Hongkong and Shanghai 

Banking Corporation, identified in EIR's book Dope, Inc. 

as a long-standing controller and money-launderer of Asian 

drug-trafficking proceeds. 
A third British heavyweight, the London-based Pearson 

PLC, has limited, but important, direct holdings in the United 

States. These include Capital Publications, which publishes 

41 specialized newsletters aimed at the U.S. corporate elite, 

and the most important Capitol Hill journal, Roll Call. In 

1995, it expanded its holdings to include the Journal ofCom­

merce. It has promoted the direct distribution in major mar­

kets, including New York, Washington, Chicago, and Los 

Angeles, of its London-published, U.S.-printed Financial 

Times daily and Economist magazine, with its Washington­

based Economist Group publishing journals directed at cor­

porate and political elites. 

Perhaps the best known, and certainly the most flamboy­

ant of the direct British players in the U.S. market is the 

Australian Rupert Murdoch. His multibillion-dollar News 

Corporation Ltd., based in London and New York, owns sev­

eral score newspapers in the United States, including the New 

York Post, and 11 large circulation magazines, including TV 

Guide; his publications have a circulation of several score 

millions worldwide, and several millions in the United States. 

Murdoch, the son of an Australian press magnate, apprenticed 

under Lord Beaverbrook, the most important British press 

figure of the twentieth century. Murdoch began buying up 

press two decades ago, and affixed himself to the dirty side 

of British operations in the United States, becoming close to 

the notorious homosexual political fixer Roy Cohn and his 

New York machine. In the 1980s, Murdoch, using highly 

leveraged funds, purchased the 20th Century Fox movie stu­

dios, which he used to spawn the fourth national television 

network, Fox-TV, which has outlets in all major media 

markets. 

EIR January 10, 1997 

8. Australia and Waco 

U.S. law enforcement authorities were convinced to launch 

the bloody raid against the Branch Davidian center in Waco, 

Texas on April 19, 1993, which resulted in the slaughter of 

over 80 people, by a threnody of reports that Branch Davidian 

leader David Koresh "abused children" and intended to com­

mit a "Jonestown-style massacre." The principal source of 

these evaluations was Australian private detective GeoffHos­

sack, who worked with a faction of the Davidians in Mel­

bourne, Australia, around Mark Breault. From 1990 onwards, 

Hossack bombarded the U.S. Consulate in Melbourne, the 

U.S. Immigration and Naturalization Service, the Federal Bu­

reau of Investigation, the Internal Revenue Service, the Bu­

reau of Alcohol, Tobacco and Firearms, and other U.S. agen­

cies with his "Jonestown" assessment of Koresh; he travelled 

frequently to the United States, where he coordinated a press 

campaign on that theme, and was personally present in Waco 

to "advise" that an assault be carried out immediately. 

During this entire period, in which the Melbourne Davidi­

ans paid him virtually nothing, Hossack's chief employers 

were the extremist elements in Australia's Zionist community 

centered around World Jewish Congress (WJC) governing 

board chairman lsi Leibler, and his brother Mark. Hossack 

worked for the Arnold Bloch Leibler law firm. 

lsi Leibler, Order of the British Empire, is an established 

British asset: His political career was created by Canadian 

whisky baron and WJC president Edgar Bronfman. As docu­

mented in the bestseller Dope, Inc., the Bronfrnan family, in 

tum, has served for decades as retainers to the highest levels 

of the British oligarchy; the Bronfmans' longtime family at­

torney, the late Louis Mortimer Bloomfield, was the chief 

executive of British intelligence's private assassination bu­

reau, Permindex, and a board member of the Rothschilds' 

Institute of Jewish Affairs in London, the mother organization 

of the lsi Leibler-founded Australian Institute of Jewish Af­
fairs. 

9. The case of 
Lyndon LaRouche 

The role of British intelligence agents in the fraudulent prose­

cution of Lyndon LaRouche is well documented, beginning 

with the August 1982 letter from British agent Sir Henry A. 

Kissinger to then-head of the FBI William Webster, soliciting 

FBI action against LaRouche. Kissinger's correspondence 

Feature 31 

http://www.larouchepub.com/eiw/public/1997/eirv24n03-19970110/index.html


ROUCHE ES 

LARO 

was followed by a January 1983 meeting of the President's 
Foreign Intelligence Advisory Board (PFIAB), which re­

solved to enlist the FBI to take action against LaRouche under 

Executive Order 12333 and National Security Decision Di­

rective Number 3 (NSDD-3), placing ultimate responsibility 
for the anti-LaRouche operations, under cover of "national 

security," under Sir George Bush, who was then vice pres­
ident. 

In March 1983, a media defamation campaign was initi­
ated under the auspices of the National Security Council, be­
ginning with a meeting at the New York City home of Anglo­

phile banker John Train. Among those attending that meeting 

were Roy Godson, a consultant to the National Security Coun­

cil and PFIAB; Mira Lansky Boland, a former CIA employee 
and Washington, D.C. fact-finding director of the Anti-Defa­
mation League (ADL); British national John Rees, an FBI 
informer; at least one representative of Freedom House, 
which was headed by PFIAB member Leo Cherne; and Rich­
ard Mellon Scaife, now one of the leading conduits of British 

attacks against President Clinton. Also attending were report­
ers from NBC-TV, Readers Digest, Business Week, the New 

Republic, the Wall Street Journal, and organized crime­
linked free-lance journalists Chip Berlet and Dennis King. 

Out of this conclave, an international campaign of defa­

mation against LaRouche was orchestrated, as part and parcel 

of the fraudulent prosecution of him. This was successful in 

putting a lock on all media coverage about LaRouche, en­
abling Bush's task force to spread wild falsehoods, and to 

32 Feature 

Demonstrators in 
Mexico demandfreedom 
for LaRouche, Jan. 12, 
1989. LaRouche was 
jailedfrom Jan. 27,1989 
to Jan. 26, 1994, as a 
result of a political 
railroad put into place 
by Henry Kissinger and 
George Bush. 

cover up the extensive evidence of the true nature of the Bush 
operations against LaRouche. 

The operation to get LaRouche out of the way went into a 

public phase during the 1984 Presidential election campaign, 

beginning with a libelous broadcast on NBC-TV's "First 
Camera," produced by Train meeting participant Pat Lynch, 

and featuring Lansky Boland's supervisor, Irwin Suall, the 
ADL national fact-finding director. The "First Camera" libel 

was followed by similar attacks in the New Republic, and 

other national publications. 
With 14 national television broadcasts, LaRouche's 1984 

Presidential campaign did significant damage to British 

operations. One of the most memorable broadcasts exposed 

the role of Britain's Sir Henry Kissinger as a Soviet agent of 

influence, and a perpetrator of Bertrand Russell's plan to kill 

millions of non-white people through population reduction 
policies, war, and disease. "I will deal with LaRouche after 
the elections," Kissinger publicly proclaimed. 

As the 1984 campaign drew to a close, then-V .S. Attorney 

for Massachusetts William Weld (whose family made its for­
tune aiding the British Empire's nineteenth-century opium 

trade), launched a hoked-up investigation of LaRouche's 
Presidential campaign. Weld, now governor of Massachu­
setts, served for a time as head of the Criminal Division of the 

V.S. Department of Justice, where, according to V.S. Senate 

investigators, he covered up Sir George Bush's Contra-co­

caine ring, which was run under the same EO 12333 and 

NSDD-3 national security auspices as the LaRouche case. 

EIR January 10, 1997 



The anti-LaRouche campaign escalates 
The anti-LaRouche operations escalated, after two associ­

ates of LaRouche won state-wide primary elections in Illinois 
in March 1986. Between March and May 1986, over 3,000 
defamatory attacks appeared in the U.S. news media, all stem­
ming from the salon of John Train. Of note, was the false 
accusation that LaRouche was behind the February 1986 as­
sassination of Swedish Prime Minister 010fPalme, the which 
was promulgated jointly by East German Stasi Division X 

(disinformation), the ADL, NBC-TV, and Weld's Assistant 
U.S. Attorney, John Markham. 

In October 1986, an operation was attempted to assassi­
nate LaRouche, as part of a 400-person armed raid on the 
offices of companies which published newspapers and maga­
zines associated with LaRouche. Foreshadowing the Waco 
tragedy, the stated intentions of the planners of the raid were 
to create a pretext to kill LaRouche, finally eliminating him 
from the political scene. 

Having failed to eliminate LaRouche by assassination, a 
fraudulent prosecution was set into motion, leading ultimately 
to the false conviction, presided over by Alexandria, Virginia 
Federal Judge Albert V. Bryant, whose family ties to pro­
British interests have been documented by EIR. 

10. The World Trade 
Center bombing 

Within hours of the Feb. 26, 1993 bombing of the World 
Trade Center in New York City, CNN's Wolf Blitzer set the 
pace for an international media cover-up, by claiming it was 
the work of "Muslims." An open letter by Serbian fascist 
leader Radovan Karadzic, praising the incident and saying 
that it proved the "immediate danger of direct involvement" 
by the United States in former Yugoslavia, was disregarded. 
Within days, the Federal Bureau of Investigation announced 
that the bombing had been carried out by a group of "Islamic 
extremist" followers of Egyptian Sheikh Omar Abdul 
Rahman of New Jersey. Rahman and three of his followers 
were subsequently indicted for the crime and, on March 4, 
1994, found guilty on all counts, before a federal court in 
New York. 

Together with four other followers, Rahman was also ac­
cused, and later found guilty, of plotting to blow up the UN 
building in New York, and of launching an Islamic holy war 
in the United States. As a further piece of disinformation, the 
U.S. media, this time led by ABC, accused the Sudanese UN 
mission in New York of sponsoring the planned holy war. 
This, despite the fact that Sheikh Rahman followers in the 
Islamic Jihad group had been implicated in the attempt to 
assassinate Sudan's religious leader, Hasan al-Turabi, while 
he was in Ottawa, Canada in 1992! 

EIR January 10, 1997 

During the five-month World Trade Center bombing trial, 
the U.S. Justice Department produced more than 200 wit­
nesses and more than 1,000 exhibits. But, at no point did a 
single witness testify that he or she saw any defendant at the 
scene of a crime. The chief government witness, Emad Salam, 
a former Egyptian military officer who worked undercover in 
Rahman's circle, did report, however, that he personally built 
the bomb used in the incident. He also testified that he gave 
precise warnings to the FBI that the bombing of the site was 
planned. 

Rahman and his circle worked for Bush 
Whether or not Rahman was involved in the crime, it is 

known that he and his Islamic Jihad circle worked for Vice 
President, and then President George Bush from 1981 
through at least the early 1990s, on behalf of the Anglo­
American secret war in Afghanistan. Rahman's involvement 
in the war began in the early 1980s, when he teamed up with 
Afghan mujahideen recruitment officer Mustafa Shalabi of 
New York, to funnel Egyptian religious youth into 
Afghanistan. Financing for the operation was provided by 
Saudi intelligence head Prince Turki, a long-standing Bush 
crony. 

At least two of the four defendants convicted of the 
World Trade Center bombing, had been Egyptian veterans 
of the Afghan mujahideen, who had been sent there through 
the Rahman channel. Similarly, at least four of the five 
defendants convicted of planning an Islamic holy war in 
the United States were also Afghan mujahideen veterans. 
Rahman himself moved to Pakistan for a time to assist in 
the project. 

Reflecting this status, Rahman was given seven entry vi­
sas by the U.S. government between 1986 and 1990-despite 
the fact that he had been formally banned from the United 
States, because of his alleged invol vement in the 1981 assassi­
nation of Egyptian President Anwar Sadat. In 1990, Rahman 
entered the United States legally, and received a green card, 
in order to continue the project of supplying Islamic youth 
for covert operations in Afghanistan. Although the Soviets 
withdrew from Afghanistan in 1988, Bush and his British 
patrons continued the war. To this end, training camps were 
provided in upstate New York, where Rahman's Islamic Jihad 
group received arms and explosives training from the U.S. 
Army's Sgt. Mohammad Ali of Fort Bragg, North Carolina. 
Sudanese religious leader Hasan al-Turabi' s would-be assas­
sin, Hashim Badrasan, had long been involved with the Fort 
Bragg-trained group. 

According to the testimony of State Department Inspector 
General Sherman Funk, Sheikh Rahman obtained his seven 
entry visas and his green card mistakenly, "because of inade­
quate systems of control." But, according to Egyptian Presi­
dent Hosni Mubarak, Rahman had been working for U.S. 
intelligence "since his days in Afghanistan. The visa he got 
was not issued by mistake. It is because of the services he did." 

Feature 33 


