Aussie Establishment
Wild Against LaRouche

by Allen Douglas

In a dramatic nationwide prime-time news bulletin on June
12, the Rupert Murdoch-controlled Channel 7 “Today To-
night” program told its viewers to “be warned” about Lyndon
LaRouche and his Australian associates in the Citizens Elec-
toral Council (CEC). In a public health-style “special bulle-
tin,” the announcer began, “You may find yourself answering
a knock on the door or a telephone call from the Citizens
Electoral Council. It sounds genuine enough, but this group
is part of an American cult,and their message is bigotry, racial
prejudice, hatred, and paranoia.”

The vitriolic, lying Channel 7 piece was the peak of an
almost constant media barrage against LaRouche in
Murdoch-owned press, beginning in the Brisbane, Queens-
land Courier Mail on June 8, followed for the next week
by almost daily diatribes in the country’s largest circulation
paper, the Murdoch-owned Herald Sun.

This latest outburst is part of a several-pronged offensive
directed by the British Crown through stooges and lackeys
such as Murdoch himself and the Anti-Defamation Commis-
sion of B’nai B’rith (ADC), whose purpose is to shut down
LaRouche’s presence on the Australian continent. It includes
the recent passage of special, draconian “racial vilification”
legislation in the state of Victoria, where the CEC is headquar-
tered, and a call by federal Member of Parliament (MP) Mi-
chael Danby, for a federal investigation of the CEC’s fun-
draising.

The Murdoch attacks are a qualitative escalation in a pro-
cess which began on Jan. 24, 2001, when the ADC, whose
board is dominated by three members of Her Majesty Queen
Elizabeth’s Privy Council, the ruling body of the Common-
wealth, launched an attack on LaRouche and the CEC in a
press release, coincident with the launching of a court suit
against LaRouche’s associates in Brazil by the Brazilian wing
of Prince Philip’s World Wide Fund for Nature (see Lyndon
LaRouche, “Look At What Happened in Brazil,” EIR, Feb.
9, 2001). In fact, virtually everything printed in the recent
outburst in the Murdoch media has been directly taken from
the ADC or its affiliates, such as the Australia/lsrael Review
magazine of Melbourne tax lawyer, fanatical right-wing Zi-
onist, and LaRouche enemy Mark Leibler, for whose maga-
zine MP Danby used to work.

Bespeaking the establishment’s growing hysteria about
LaRouche, the media coverage breaks an almost five-year-
long establishment policy of simply blacking out LaRouche

EIR June 22, 2001

Click here for Full Issue of EIR Volume 28, Number 24, June 22, 2001

and the CEC altogether from Australia’s major media. The
last major public assault on LaRouche in Australia was led
by then-Deputy Prime Minister Tim Fischer in mid-1996.
After several masterful appearances by LaRouche himself on
Australian radio and television, the establishment switched
to a blackout policy.

Since merely blacking LaRouche out could not stop his
organizing, Murdoch and his fellow Australian, multi-billion-
aire press baron Kerry Packer, used their media to create a
populist movement around former MP Pauline Hanson and
her One Nation Party, to distract attention from LaRouche.
Tapping into the enormous anti-globalization rage in Austra-
lia, One Nation has been causing a major upheaval in Austra-
lian politics from 1997 until the present.

Thus, all the more significant was the appearance of anew
“line,” as featured in the initial Murdoch Courier Mail attack
of June 8. A commentary by Courier Mail journalist Terry
Sweetman ended with the warning, “There is something
intrinsically evil in the way LaRouche exploits the pressures
of a society under stress to push his particular barrow. One
Nation, by comparison, is positively benign.” That line be-
speaks the weakness and hysteria of the establishment’s posi-
tion, because it tells angry Australians who want to “stick it to
the establishment,” that LaRouche is their man, not Hanson.

Another new “line” is the warning, featured in a June 10
Herald Sun article entitled “Cult Gears Up for Poll Drive,”
that LaRouche’s associates in the CEC may draw enough
votes in the federal elections later this year (in which the CEC
is running 40 candidates), to possibly shift the outcome in
some key races. Until now, the ADC claim has been that “the
CECraises alot of money,but has no electoral influence what-
soever.”

‘What’s Gone Rotten
In Australia?’

This statement was issued on June 15, by EIR.

Beginning with a piece in the Brisbane Courier Mail on
June 8, 2001, and continuing almost daily through June 13,
press organs in the nation of Australia controlled by Common-
wealth media baron Rupert Murdoch, have emitted a constant
barrage of lying filth against U.S. physical economist and
Y2004 Presidential pre-candidate Lyndon H. LaRouche, Jr.

Said a spokesman for Executive Intelligence Review, the
international newsweekly founded by Mr. LaRouche,
“Murdoch is lying, and he knows it. Virtually everything run
in his mass circulation press over the past few days, such as
the Courier Mail or the Herald Sun, or his Channel 7 “Today
Tonight” TV show, has been taken, in most cases almost
verbatim, from libels circulated by the Anti-Defamation

International 39

© 2001 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.


http://www.larouchepub.com/eiw/public/2001/eirv28n24-20010622/index.html

