Aussie Establishment
Wild Against LaRouche

by Allen Douglas

In a dramatic nationwide prime-time news bulletin on June
12, the Rupert Murdoch-controlled Channel 7 “Today To-
night” program told its viewers to “be warned” about Lyndon
LaRouche and his Australian associates in the Citizens Elec-
toral Council (CEC). In a public health-style “special bulle-
tin,” the announcer began, “You may find yourself answering
a knock on the door or a telephone call from the Citizens
Electoral Council. It sounds genuine enough, but this group
is part of an American cult,and their message is bigotry, racial
prejudice, hatred, and paranoia.”

The vitriolic, lying Channel 7 piece was the peak of an
almost constant media barrage against LaRouche in
Murdoch-owned press, beginning in the Brisbane, Queens-
land Courier Mail on June 8, followed for the next week
by almost daily diatribes in the country’s largest circulation
paper, the Murdoch-owned Herald Sun.

This latest outburst is part of a several-pronged offensive
directed by the British Crown through stooges and lackeys
such as Murdoch himself and the Anti-Defamation Commis-
sion of B’nai B’rith (ADC), whose purpose is to shut down
LaRouche’s presence on the Australian continent. It includes
the recent passage of special, draconian “racial vilification”
legislation in the state of Victoria, where the CEC is headquar-
tered, and a call by federal Member of Parliament (MP) Mi-
chael Danby, for a federal investigation of the CEC’s fun-
draising.

The Murdoch attacks are a qualitative escalation in a pro-
cess which began on Jan. 24, 2001, when the ADC, whose
board is dominated by three members of Her Majesty Queen
Elizabeth’s Privy Council, the ruling body of the Common-
wealth, launched an attack on LaRouche and the CEC in a
press release, coincident with the launching of a court suit
against LaRouche’s associates in Brazil by the Brazilian wing
of Prince Philip’s World Wide Fund for Nature (see Lyndon
LaRouche, “Look At What Happened in Brazil,” EIR, Feb.
9, 2001). In fact, virtually everything printed in the recent
outburst in the Murdoch media has been directly taken from
the ADC or its affiliates, such as the Australia/lsrael Review
magazine of Melbourne tax lawyer, fanatical right-wing Zi-
onist, and LaRouche enemy Mark Leibler, for whose maga-
zine MP Danby used to work.

Bespeaking the establishment’s growing hysteria about
LaRouche, the media coverage breaks an almost five-year-
long establishment policy of simply blacking out LaRouche

EIR June 22, 2001

Click here for Full Issue of EIR Volume 28, Number 24, June 22, 2001

and the CEC altogether from Australia’s major media. The
last major public assault on LaRouche in Australia was led
by then-Deputy Prime Minister Tim Fischer in mid-1996.
After several masterful appearances by LaRouche himself on
Australian radio and television, the establishment switched
to a blackout policy.

Since merely blacking LaRouche out could not stop his
organizing, Murdoch and his fellow Australian, multi-billion-
aire press baron Kerry Packer, used their media to create a
populist movement around former MP Pauline Hanson and
her One Nation Party, to distract attention from LaRouche.
Tapping into the enormous anti-globalization rage in Austra-
lia, One Nation has been causing a major upheaval in Austra-
lian politics from 1997 until the present.

Thus, all the more significant was the appearance of anew
“line,” as featured in the initial Murdoch Courier Mail attack
of June 8. A commentary by Courier Mail journalist Terry
Sweetman ended with the warning, “There is something
intrinsically evil in the way LaRouche exploits the pressures
of a society under stress to push his particular barrow. One
Nation, by comparison, is positively benign.” That line be-
speaks the weakness and hysteria of the establishment’s posi-
tion, because it tells angry Australians who want to “stick it to
the establishment,” that LaRouche is their man, not Hanson.

Another new “line” is the warning, featured in a June 10
Herald Sun article entitled “Cult Gears Up for Poll Drive,”
that LaRouche’s associates in the CEC may draw enough
votes in the federal elections later this year (in which the CEC
is running 40 candidates), to possibly shift the outcome in
some key races. Until now, the ADC claim has been that “the
CECraises alot of money,but has no electoral influence what-
soever.”

‘What’s Gone Rotten
In Australia?’

This statement was issued on June 15, by EIR.

Beginning with a piece in the Brisbane Courier Mail on
June 8, 2001, and continuing almost daily through June 13,
press organs in the nation of Australia controlled by Common-
wealth media baron Rupert Murdoch, have emitted a constant
barrage of lying filth against U.S. physical economist and
Y2004 Presidential pre-candidate Lyndon H. LaRouche, Jr.

Said a spokesman for Executive Intelligence Review, the
international newsweekly founded by Mr. LaRouche,
“Murdoch is lying, and he knows it. Virtually everything run
in his mass circulation press over the past few days, such as
the Courier Mail or the Herald Sun, or his Channel 7 “Today
Tonight” TV show, has been taken, in most cases almost
verbatim, from libels circulated by the Anti-Defamation

International 39

© 2001 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.


http://www.larouchepub.com/eiw/public/2001/eirv28n24-20010622/index.html

Commission of B’nai B’rith (ADC). The ADC, in turn, is a
de facto arm of Her Majesty Queen Elizabeth’s Privy Council,,
sporting, as it does, three members of the Privy Council on
its board.”

The EIR spokesman continued, “Everything which has
appeared in the Murdoch-circulated libels—and I mean ev-
erything — was utterly demolished in two recent writings by
Mr. LaRouche: his Jan. 27,2001 piece, ‘Look At What Hap-
pened in Brazil,” which addressed the almost simultaneous
attacks against him in Brazil and Australia by agencies acting
on behalf of the British Crown (respectively, the World Wide
Fund for Nature, founded by Prince Philip, and the ADC),
and his May 1,2001 ‘A New Old Libel Against Me,” in which
he ripped apart an ADC-authored report of February 2001,
which, he observed in passing, was composed of ‘only time-
wearied libels which have been exposed, repeatedly, widely,
and amply as fraudulent, many years earlier.” Both of these
pieces have been widely circulated in Australia, so there is no
way that Murdoch would not be aware of their contents, and
therefore not know that he was lying.

“In the first of these, Mr. LaRouche noted that the attacks
coincided with the inauguration of the fawningly pro-royal
George W. Bush, whose father Sir George Bush, had been
knighted for his service to the Crown. Now, however, the
international strategic environment is shifting, in large part
due to LaRouche’s own role in creating an increasingly effec-
tive international anti-Bush coalition, including within the
U.S. Congress. LaRouche’s influence is visibly growing by
the day, whether in his role in derailing Bush’s drive for crisis-
management fascism; in the international fight to save D.C.
General Hospital, the only full-service public hospital in the
U.S. capital, and the one serving much of the city’s African-
American population; in the fight to stop such Bush-affiliated
energy pirates such as Enron and Reliant from stealing the
U.S. population blind; or, in the extraordinary forward prog-
ress in the Eurasian Land-Bridge bringing together Western
Europe with Russia, China, and India, among others, as a
potential engine of global economic recovery.

“And,” continued the EIR spokesman, “all of this is taking
place in the context of the greatest economic crash in history,
in which the power of the Crown-centered financial oligarchy
is shaken in a way that it has not been since at least the Ameri-
canRevolution,and which crash LaRouche has uniquely fore-
cast. His credibility, therefore, is skyrocketting. So, it is no
wonder that such flunkies of the Crown as the Bush-loving
Commonwealth media baron Murdoch (who himself, I under-
stand, has already lost at least a few hundred million dollars
recently), would become hysterical.

“Furthermore,” the spokesman concluded, “if Murdoch
is so convinced that LaRouche is such a truly bad guy, then
why doesn’t he publish this drivel in his New York Post, to
warn unsuspecting Americans? Because he knows, that if
he dared to publish such garbage in the United States, that
LaRouche is a ‘racist,” or ‘anti-Semitic,” he would be laughed
all the way back to Australia.”

40 International

Africa

Powell Talks Peace,
Bush Foments War

by Uwe Friesicke

The new offensive of the Sudanese People’s Liberation Army
(SPLA) in the southwest of Sudan against government-held
towns proves quite clearly how fraudulent the U.S. Secretary
of State’s peace declarations were, when he visited four coun-
tries in Africa—Mali, South Africa, Kenya and Uganda—
over May 23-28.0On May 26, Colin Powell declared at a press
conference in Nairobi: “We are anxious to see reconciliation
in Sudan. We are not against any side. We want to see recon-
ciliation. I hope that as we move forward we can find a way to
bring a cease-fire into effect, and then move towards peaceful
reconciliation of this long-standing conflict, which has caused
so much distress in the region.”

While Powell was uttering sweet words of peace and rec-
onciliation, the leader of the SPLA, John Garang, ordered his
troops to escalate their assault on government-held territory
in the southwestern and to take two important towns, Raga
and Deim Zubeir, close to Sudan’s border with the Central
African Republic. Garang, who, only two weeks earlier, on
the 18th anniversary of the SPLA’s founding, had reempha-
sized his commitment to topple the Khartoum government by
all diplomatic and military means available, could not have
done this, without having received the go-ahead from the U.S.
and British governments. Before Powell had left for Africa,
his State Department announced that it had contracted with a
Reston, Virginia defense contractor, Dyn Corp., to supply $3
million in logistical equipment and training to rebel groups
fighting the Sudanese government.

But the actual support for Garang’s troops is much more
substantial, and probably consists of significant new deliver-
ies of military hardware and military training from U.S., Brit-
ish, Israeli,and Ugandan sources, which made the recent mili-
tary successes of the SPLA possible. In all likelihood, the
U.S.military also supplies Garang with the necessary satellite
intelligence about positions and movements of Sudanese gov-
ernment forces, as the U.S. military has repeatedly done for
the Uganda- and Rwanda-backed rebel forces in the Congo.

More Humanitarian Disasters

According to Sudan’s Roman Catholic Information of-
fice, Garang’s military offensive in the western Bahr el Gha-
zal province, has displaced more than 57,000 people, many
of them fleeing from the fighting around Raga, northwards
into desert areas, where water and food are scarce.

EIR June 22, 2001



