
rg’s article that same day.Al-Riyadh, the main newspaper in
the Saudi capital, published an article by Dr. Nora Al-Saad
calling on Muslim nations to stop providing any help to wage
waragainst Iraq,warningof thedangerssurrounding theMus-EIR Becomes Lighthouse
lim and Arab world. She cited theEIR articles extensively.
She issued a moving call to political and religious leaders inIn Middle East
the region to stand against the war plans.

After summarizingEIR’s expose´, Dr. Al-Saad wrote:by Hussein Askary
“This is the background of Garner, the candidate for a ‘demo-
cratic Iraq,’ thedemocracy thatPresident Bushwants toestab-

In the days before and during the Arab League summit in lish in the Middle East. A governor who would serve Israel
and employ his knowledge in protecting it and breaking theSharm el-Sheikh, Egypt, on March 1, two expose´s by EIR

were widely circulating around the Arab world, contributing bonesofanyonewhodares tostand in thewayof theAmerican
democracy tank, the missiles of justice, and the bombs ofto strengthening the resolve of the Arabs to resist a war against

Iraq. Two EIR articles—one, on the American “chicken- peace. O leaders of the Arabs and Muslims, who are gathered
at the [Arab League] Summit Meeting, we urge you in thehawk” faction’s plans for a pre-emptive nuclear strategy to

be used against Iraq; the other, on the appointment of retired name of the mission entrusted to you, and the which you
will be held accountable for, to stand in one line against theU.S. Gen. Jay Garner, supporter of the criminal policies of

the Israeli army in the Palestinian territories, to become the American arrogance. . . . O scholars of the Muslim and Arab
nations, the situation is dangerous, dangerous. We the peopleimaginary “viceroy of Baghdad”—were translated into Ara-

bic, printed, reprinted and commented upon in dozens of are urging you to stand as one man and one heart. The nation
of the Quran is a mission trusted to you. So, serve this mis-prominent Arabic newspapers, news agency reports, news

and political party websites and discussion groups. sion.” The Saudi website, Islamtoday, also published a strong
warning about the schemes being hatched against the nationsJeffrey Steinberg’s article on the mad U.S. “pre-emptive

nuclear strike” scheme, and Carl Osgood’s article on the nam- of the Middle East, based on the twoEIR stories.
The Egyptian opposition newspaperAl-Shaab publisheding of Jewish Institute for National Security Affairs-con-

nected Gen. Jay Garner to become the administrator of post- the full text of Steinberg’s article.Al-Shaab is mouthpiece of
the Islamic Labor Party of Egypt, which has been crucial inwar Iraq, were first printed in Arabic on page one of the Lon-

don-basedAl-Arab International daily in Feb. 28, the day organizing the mass anti-war demonstrations in Cairo, held
in the first week of March with government permission.Al-before the summit. Interestingly, the restof thepage carriedan

interview with Dr. Mohammed Selim, Director of the Asian Bayan, the main daily in Dubai, United Arab Emirates, pub-
lished the full text of Osgood’s article on March 3, referringStudies Center at Cairo University, in which he called on Arab

nations to change their orientation strategically and join the toEIR as the source, under the title “Rumsfeld Chose Him
Without Hesitation: The American Administrator of BaghdadEurasian Land-Bridge/Silk Route alliance as an alternative

policy for the future. This policy is directly associated, in the Is Connected to JINSA.”
Arab world and in Asia, with the efforts ofEIR Founding
Editor Lyndon LaRouche. LaRouche Is a Household Name

The revelations spread much farther when the websiteQuds News, one of the largest Arabic news agencies, also
publicized theEIR article on Garner on its website front page Middle East Online published the English version of Stein-

berg’s article. It had also published Lyndon LaRouche’son Feb. 28, stating that the article appeared in the American
weeklymagazine “ofYear2004AmericanPresidential candi- campaign press release, “Powell Victim of a British Hoax.”

The Iraqi Communist Party, which is opposed to Saddamdate Lyndon LaRouche.” Many Arabic newspapers picked
up the story from Quds News, and the London-basedAl-Quds Hussein’s regime, published the full text of both articles

without comment. In the days following the Arab Summit,Al-Arabi published Quds News’ version of the article on its
front page the same day. dozens of articles and commentaries appeared in the Arabic

press referring to the U.S. pre-emptive nuclear threat and to
General Garner’s prospective “viceroyalty.” Lyndon‘O Leaders and Scholars’

As Arab leaders were arriving to Egypt, the official Egyp- LaRouche has already become a household name every-
where in the Arab world, andEIR is regarded as a lighthousetian dailyAl-Ahram on Feb. 28 published a news item date-

lined London and dispatched by the official Egyptian Middle for steering people away from the hazards and dangers facing
the human race.East News Agency, under the title “The American Candidate

To Rule Iraq Is Closely Tied to the Likud.” It referred to the The word in the Muslim world is that America needs more
such statesmen and publications in order to restore its positionreport published by the “Intelligence Review Magazine.”

The Saudi national dailyAl-Watan translated of Steinbe- as “a temple of liberty and beacon of hope among nations.”

36 International EIR March 14, 2003

Click here for Full Issue of EIR Volume 30, Number 10, March 14, 2003

© 2003 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.

http://www.larouchepub.com/eiw/public/2003/eirv30n10-20030314/index.html

