
Murdoch, in February 2003, to put up a new audit chairman,
while keeping Shuman on the board and in place managing
the investments on behalf of Allen & Co.

In the mid-1990s, apparently by arrangement with theRupert Murdoch and
Democratic Party’s then-finance chairman Terry McAuliffe,
Murdoch and Shuman contributed around $100,000 to theThe Imperial Disease
Democratic Party, and got President Bill Clinton to appoint
Shuman to the President’s Foreign Intelligence Advisoryby Anton Chaitkin
Board. Murdoch and Shuman’s media empire then crusaded
for Clinton’s impeachment! (McAuliffe is now Democratic

Rupert Murdoch, central figure in the scandal over the Federal National Chairman, and a stooge for the pro-war faction.)
LondonTimes columnist Irwin Stelzer is Murdoch’s lead-Communications Commission (FCC), wields a $42 billion

electronic and print media empire, a political agency as much ing strategic advisor and go-between to the British govern-
ment. After Murdoch switched from backing the Tories toas a commercial enterprise. He has grabbed control over

world-wide access to public information, even while losing sponsoring “New Labour” leader Tony Blair, Stelzer began
meeting several times a month with Blair—to tell Blair howbillions of dollars over the past two years.

Murdoch is indeed the diseased heart of the “new Roman tobehave, inorder tocontinue in thegoodgraces of the rightist
cabal running Washington. Blair knew Murdoch would treatEmpire” faction, bringing a 24-hour circus of sports, pornog-

raphy, and race-baiting to hundreds of millions of households himwell.Murdochhadpromoted formerPrimeMinisterMar-
garet Thatcher, then gave her $5.4 million for her memoirs.over his titanic cable networks, movie studios, and tabloids.

His Fox News network, cable and TV outlets, London And Blair dutifully went to bat for Murdoch’s regulatory re-
lief. Over in Washington, Stelzer directs “regulatory studies”Times, New York Post, and other organs promote wars for a

world English-speaking empire. And Murdoch has been the at the Hudson Institute, home of the Bull Moose Project, link-
ing the right-wing Republicans to Sen. Joe Lieberman (D-moneybags for individual leaders of the pro-war faction

which has hijacked U.S. and British government policy. Conn.) and his pro-war Democratic Leadership Council.
Stelzer also writes for Murdoch’sWeekly Standard, flagshipMurdoch met repeatedly behind closed doors with FCC

commissioners, prior to their shameful decision. His apparent periodical for the neoconservatives.
Looking for regulatory favors from Congress in 1995,immediate concern is to get monopolistic, massive new cable-

TV and radio ownership inside the United States. Murdoch contracted to pay Speaker of the House Newt Gin-
grich (R-Ga.) $4.5 million to publish two of Gingrich’s books
on the Jacobin-rightist revolution. A torrent of protest forcedLord Beaverbrook’s Protégé

The son of an Australian newspaper owner, Rupert Gingrich to relinquish advance money, but he got royalties,
and Murdoch took a loss in order to mass distribute the Gin-Murdoch apprenticed in 1953 under British press mogul Lord

Beaverbrook. Beaverbrook and Murdoch display strikingly grich trash literature. Murdoch gave $1.2 billion to tele-
vangelist/imperial war crazy Pat Robertson, in a 1997 mediasimilar, brashly immoral or satanic personalities. The “sy-

narchist” leader Beaverbrook had coordinated pre-World property transfer deal. Robertson’s Regent University got
$147 million, putting it among the 25 best-endowed Ameri-War II British newspaper support for the Hitler regime in

Germany, and was deeply involved in the post-war British can colleges; Regent spawns Anglo-American intelligence
front operations, religious, diplomatic, and banking activities.intelligence manipulations within the U.S. and Soviet govern-

ments. Murdoch became a U.S. citizen in 1985 to get around Among the holdings of Murdoch’s News Corp: BSkyB
(Britain); Fox Sports, Fox News and other cable; The Losrules against foreign ownership of American TV stations. But

his News Corp holding company is based in Australia. Angeles Dodgers; 20th Century Fox;TV Guide; HarperCol-
lins Publishers; Zondervan religious publisher; theWeeklyHe entered the American scene at the intersection of fas-

cist politics and organized crime, becoming intimate withStandard; National Geographic Channel;New York Post;
LondonTimes, Sunday Times, News of the World, theSun;mob fixer and Joe McCarthy lawyer Roy Cohn. Murdoch took

over theNew York Post by arrangement of Murdoch’s U.S. theAustralian, and many other newspapers.
Fox TV stations: New York WNYW-5, WWOR-9; Los“bankers”—Allen & Co., the Dope, Inc.-implicated private

investment group that put mob boss Meyer Lansky into his Angeles KTTV-11, KCOP-13; Chicago WFLD-32, WPWR-
50; Washington WTTG-5, WDCA-20; Dallas KDFW-4,Caribbean casino headquarters.

Allen & Co.’s managing director, Stanley S. Shuman, KDFI-27; Houston KRIV-26, KTXH-20; and others in Min-
neapolis, Orlando, Phoenix, Boston, Detroit, Atlanta, Balti-has long been the manager of Murdoch’s investments. As

chairman of the audit committee of News Corp’s board, Shu- more, Tampa Bay, Cleveland, Denver, St. Louis, Milwaukee,
Kansas City, Salt Lake City, Birmingham, Memphis, Greens-man could quietly help “broil” or “sautee” the books. But

pressure from the recent U.S. accounting scandals forced boro, Austin, and Ocala.

EIR June 13, 2003 National 57

Click here for Full Issue of EIR Volume 30, Number 23, June 13, 2003

© 2003 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.

http://www.larouchepub.com/eiw/public/2003/eirv30n23-20030613/index.html

