
return to updates

Proof from Breitbart that Obama
was born in Kenya

by Miles Mathis

First published May 18, 2012

Update October 24, 2022: Breitbart still has this story up, but now has a lying disclaimer at the top:

Note from Senior Management:

Andrew Breitbart was never a “Birther,” and Breitbart News is a site that has never advocated the
narrative of “Birtherism.” In fact, Andrew believed, as we do, that President Barack Obama was born in
Honolulu, Hawaii, on August 4, 1961.

Yet Andrew also believed that the complicit mainstream media had refused to examine President
Obama’s ideological past, or the carefully crafted persona he and his advisers had constructed for him.

It is for that reason that we launched “The Vetting,” an ongoing series in which we explore the
ideological background of President Obama (and other presidential candidates)–not to re-litigate 2008,
but because ideas and actions have consequences.

It is also in that spirit that we discovered, and now present, the booklet described below–one that includes
a marketing pitch for a forthcoming book by a then-young, otherwise unknown former president of
the Harvard Law Review. 

It is evidence–not of the President’s foreign origin, but that Barack Obama’s public persona has perhaps
been presented differently at different times.

Really?  Breaking a story about the fact Obama was born in Kenya isn't promoting Birtherism?  And
what is the evidence Obama was born in Hawaii?  There isn't any.  The certificate posted has been
proved to be fake.  So what are Senior Management basing their opinion on?  The CIA told them? 

Also, what is the evidence Obama was the editor of the Harvard Law Review?   [BTW, law reviews
have editors, not presidents.]  There is no evidence of it and lots of evidence against it, starting with the
fact that Obama has never released his college records, either from Columbia or Harvard.  Many who
were there have stated they never saw him.  It is not just his birth cert that is faked, it is his entire bio.  

This just reminds us that Breitbart writer John Nolte is still, as of today, pushing the vaccines like a
Pfizer rep.  He calls it a “miraculous vaccine” and the “Trump miracle vaccine”.  The thesis of the
article is that Republicans were killed by NOT taking the miracle vaccine, and that they were tricked
into not taking it.  Upside down to the truth, since it is the vaccine that is killing people in record
numbers.  Hard to believe Nolte is trying to pass this by his audience in October of 2022.  It is going
over like a lead balloon, as you can see from the comments.  He is being roasted for it and may collapse

http://mileswmathis.com/updates.html
https://www.breitbart.com/politics/2022/10/21/nolte-study-shows-dem-campaign-kill-unvaccinated-republicans-worked/
https://www.breitbart.com/politics/2022/10/21/nolte-study-shows-dem-campaign-kill-unvaccinated-republicans-worked/


his entire reputation—such as it is—with this article.  

As you should know, Andrew Breitbart was allegedly “murdered” to bring you this information, so pay
attention.  Breitbart had worked for the Washington Times, the Drudge Report, and had been a
researcher for Arianna Huffington at Huffington Post before starting his own websites.  Breitbart.com
had become one of the largest news aggregators on the web at the time of his death in March, 2012.  He
was just 43.

Breitbart was a famous big-mouth, a man no one could like, and I am not here to eulogize him.  I
strongly disagree with most of his politics.  He slandered Occupy Wall Street, for instance, which I
consider to be beneath contempt.   However, Breitbart developed a disliking for Obama—for reasons of
his own which I am not here to report—and began researching Obama's birth.  For reasons that are not
clear, Breitbart announced a major finding before actually reporting it, and the spooks apparently
thought they could pre-empt the reporting by murdering Breitbart.  As it happens, they were wrong,
and the current editors at Breitbart.com have now broken Breitbart's story despite the dangers to
themselves.  This leads us to assume one of two things.  One, these editors are brave and care only for
the truth.  Two, these editors are part of some larger plan to bring Obama down and/or create unrest,
and are being protected by greater forces.  Breitbart.com is simply the chosen method for leaking this
information, and the entire story arc is manufactured, including Breitbart's death.  I will return to that
possibility below.  



But regardless of how this information got to us, it has now arrived.  What has arrived is
incontrovertible evidence that Obama was born in Kenya.  Although I am a progressive “leftist” who
supports Occupy Wall Street, unions, the green movement, the peace movement, and who would like to
see the Federal Reserve, the CIA, the NSA, and most of the military shut down, I am not a Democrat.  I
was never fooled by Obama, and I consider him to be a puppet of Goldman Sachs.  I also care about the
truth, and I think it is very important that our President is lying about who he is.  Here and only here am
I on the same page as Breitbart, Corsi, Keyes, Irion, and others who have been pushing the “birther”
issue.

We already had proof enough that Obama was lying about being born in Hawaii, since the birth
certificate posted by the White House is a pathetic fake.  But for those who know nothing about faking
documents in Photoshop, this new evidence may prove to be the proverbial straw.  Understanding it
requires no high-tech knowledge of any kind.   In short, Breitbart discovered a booklet from 1991,
prepared by Obama's own literary agent Acton & Dystel.  This agency was promoting Obama's first
book, and it created the booklet to distribute to the publishing industry (which it did).   You can take
the link above and see that the booklet states in black and white that Obama was born in Kenya.  

In fact, in a companion article, we find that Acton and Dystel was stating that Obama was born in
Kenya up until 2007!  Archive.org shows that the Dystel website was using this bio two months after
Obama declared for the Presidency.  If they had made a mistake, you would think Obama might have
spotted it and corrected it in the intervening 16 years.  If my literary bio said I was born in Africa when
I wasn't, I think I might want to correct it, especially if I were sitting in the US Senate and planning to
run for President.  

The mainstream media is already trying to spin this as a simple mistake by an editor at the agency.
That editor has already made a statement to that effect.  Is that believable?  No, of course not.  An
editor does not make a mistake of that magnitude, letting it stand for 16 years through numerous
updates.  This is not the bio of a nobody.  It is not a bio gathering dust on a vanity site.  This is the bio
of a then US Senator and multi-book author, on the site of a major literary agency.  And it is
concerning his birthplace—not a minor detail.  A mistake on his height—5'10” instead of 5'11” or
something like that—might possibly pass uncorrected for a few months.  But Kenya versus US?  There
is no way that could be an oversight or a mistake.  The only oversight was not destroying all the
evidence.

The claim that this was a fact-checking oversight by an editor has also been disproved by Breitbart.com
researchers, who have found that the agency requests that authors submit their own bios.  Are we to
believe that Obama forgot to fact-check his own birthplace?  

This confirms the claims of 2008 Presidential candidate Alan Keyes, who has been telling us that
Obama admitted to the Kenya birth up to the time of his run for Presidency.  Witnesses including
Keyes have testified that Obama admitted to his Kenya birth in a debate with Keyes when running for
US Senate in Illinois in 2004.  

This also confirms many reports from African newspapers and the Associated Press, which had been
reporting an African birth for Obama up until the present time. 

Now, about Breitbart.  The official story is that he had a heart attack on the street outside a bar.  The
conspiracy theory is that he was murdered to prevent this information about Obama from being

http://web.archive.org/web/20040627142700/eastandard.net/headlines/news26060403.htm
http://www.breitbart.com/Big-Government/2012/05/18/dystel-biography-submission-guidelines-obama-kenya-fact-checking-error
http://www.breitbart.com/Big-Government/2012/05/17/Obama-pamphlet-in-use-2007
http://www.breitbart.com/Big-Government/2012/05/17/The-Vetting-Barack-Obama-Literary-Agent-1991-Born-in-Kenya-Raised-Indonesia-Hawaii
http://www.breitbart.com/Big-Government/2012/05/17/The-Vetting-Barack-Obama-Literary-Agent-1991-Born-in-Kenya-Raised-Indonesia-Hawaii


reported.  To me, both stories look manufactured.  If the spooks wanted to prevent this information
from being reported, and were willing to murder to achieve that, why would they stop short of their
goal?  All they have to do is break into Breitbart.com headquarters, steal back the booklet, take all the
computers, and threaten the editors.  If they could cover up a murder they could cover up that as well.
For this reason, I think it is probable that Breitbart's death was faked as part of a larger story arc.
Breitbart's “death” just makes the story larger, now that it has come out.  

Who besides the coroner has actually seen Breitbart's body?  Maybe some drunk people on the street
late at night, but did they take a pulse?  Unlikely.  Once again, the whole story must be taken on faith.
Deaths are faked all the time, the government lies about almost everything all the time, so why believe
this?  Remember that two of Breitbart's other websites were called Breitbart.tv and BigHollywood, so
Breitbart had close ties to the masters of manipulation.  TV and Hollywood specialize in faking things
and manufacturing scenes.  Their job is fooling you.  What if someone paid Breitbart to retire and move
to South America?  Would you or anyone else know the difference?   You are being lied to about
everything and you should know that.  So the most logical thing is not to believe what you are told, but
to believe what is most probable. 

What is most probable is that we are witnessing an invisible civil war between the elites here.  Just as
we saw evidence of the elites warring in our analysis of the movie Inside Job, where Soros, Strauss-
Kahn, and Volcker were warring against Mishkin, Summers, and Greenspan, here we see evidence of
powerful forces inside the government itself who wish to bring Obama down.  And it doesn't look like
Republicans who simply wish to see Romney as the next President.  It goes deeper than that.  As I said
in that previous analysis, the split is not Democratic/Republican, but Banks/Military.  Those profiting
from defense don't like seeing the bankers stealing all future taxes.  Therefore, this attack on Obama is
mainly an attack on Goldman Sachs.  I would say that Goldman Sachs has lost control of certain parts
of the government mob, and that rogue elements are at work in this Obama story.  We see the same
thing in the mainstream media, which has begun reporting things again that we would not expect it to
report, given total unilateral control from above.  We see a recently appointed judge ruling against the
NDAA, we see the New York Times and even the Washington Post doing some real reporting again
(albeit in limited ways), and we see Rachel Maddow reporting that Ron Paul is winning state
delegations. 

What this means is that the CIA didn't kill Breitbart.  Breitbart was already CIA, and they simply
changed his assignment.  His assignment before was to be another loudmouthed conservative, selling
the public one of two pre-fab anti-democracies.  His assignment after was to be be a fake marytr,
moving public opinion away from Goldman Sachs and toward the military.     

I don't take any of this as a great sign of hope, since neither the banks nor the military are likely to
leave us alone or promote democracy.  But the fact that neither side is completely ascendant may signal
a lull in the growth of fascism.  If the bankers and military are fighting each other, they may forget to
put us all in FEMA camps for a couple of more years.  

Update, December 2013:   The Director of Hawaii's Department of Health, Loretta Fuddy, died
mysteriously in a small plane crash on December 12.  Fuddy had been the official in Hawaii
responsible for confirming the “long form” birth certificate in 2011.  Although the form posted on the
internet in the linked article is actually a certificate of live birth and not a long form birth certificate,
she is said to have “confirmed” it in this way:

http://www.cnn.com/2013/12/12/us/hawaii-health-director-obama-birth/index.html
http://www.cnn.com/2013/12/12/us/hawaii-health-director-obama-birth/index.html
http://mileswmathis.com/sachs.pdf


I have seen the original records filed at the Department of Health and attest to the authenticity of the certified
copies the department provided to the President that further prove the fact that he was born in Hawaii.

If you will notice, she doesn't specifically mention either of the birth certificates now posted on the
internet, neither the first one published by Daily KOS nor the second one posted by the White House
itself.  She attests to the authenticity of the certified copies her department provided to the President,
but doesn't confirm they match the certificate posted at whitehouse.gov or any other published
certificates.  At any rate, we all know that small plane crashes are one of the favorite ways of getting
rid of people who know things, second only to fake suicides.  So Fuddy's death is suspicious in the
extreme.  Possibly she had talked about reconsidering her confirmation, or clarifying it.  So her death
was probably faked as well.    
        


